Пам'ятка педагогу з профілактики конфліктів

        Ще нікому не вдавалося прожити життя без конфліктів. Конфліктні процеси мало хто схвалює, але майже всі в них беруть участь. Вони існували, існують та будуть існувати як невід’ємна складова взаємовідносин людей. Звісно, конфлікти не прикрашають наше життя, але не можна сказати, що вони безглузді та безсумнівно шкідливі. Навпаки, конфлікти – нормальне явище нашого життя. Виникають вони через те, що вчинки, уявлення, почуття у кожного з нас різні, отже і трапляються між людьми зіткнення.

Вважаючи конфлікт ефективним засобом виховного впливу на особистість, учені вказують, що подолання конфліктних ситуацій можливо тільки на основі спеціальних психолого-педагогічних знань і відповідних їм умінь.

 

§  Пам'ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж завершити. Чим гостріший і триваліший конфлікт, тим важче його закінчити. Вчіть учнів захищати свої законні інтереси без конфліктів.

 

§  Ніколи не перетворюйте учнів на інструмент боротьби з адміністрацією закладу, іншими вчителями, батьками учнів. Таким чином, ви і своїх цілей не доб'єтеся, і думку про себе колег і учнів зіпсуєте.

 

§  Постійно вчіться контролювати свої негативні емоції, вчіть цього учнів. У процесі спілкування такі емоції виконують негативні функції. Донесіть до учнів, що негативні емоції:

- Надають руйнівний вплив на здоров'я того, хто злиться;

- Погіршують якість мислення;

- Знижують об'єктивність оцінки оточуючих;

- За законом емоційного зараження викликають відповідну неприязнь у партнера по спілкуванню.

 

§  Ніколи не з'ясовуйте стосунки з учнями, батьками учнів, колегами у присутності учнів.

 

§  Не прагніть радикально, швидко, лобовими методами переробляти учнів. Перевиховання і виховання учнів - процес тривалий, що вимагає від учителя терпіння, розуму, такту й обережності.

 

§  Оцінюючи результати навчання і поведінку учня, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Тільки після цього доречно і менш конфліктно сказати про недоліки учня. Опора на позитивне в навчанні і вихованні учнів, по-перше, дозволяє підвищити ефективність роботи вчителя, по-друге, сприяє профілактиці конфліктів між педагогами та учнями.

 

§   Ніколи на своїх уроках не давайте негативних оцінок діяльності і особи інших вчителів, адміністрації, батьків.

 

§   Пам'ятайте, що добрі взаємини з оточуючими представляють собою не тільки самостійну, а й велику суспільну цінність. Кажуть, що хороша людина - не професія. Це вірно.

 

§   Постійно вчіться без будь-яких умов любити або, принаймні, поважати всіх, починаючи з себе. Дітей любити і поважати набагато легше, ніж дорослих людей. Адже діти встигли принести набагато менше шкоди оточуючим і суспільству в порівнянні з дорослими.

 

§   За своїм соціально-психологічним статусом ви завжди вище будь-якого учня. Однак не варто зловживати своїм вчительським авторитетом. Краще прагніть підтримувати авторитет, підвищуючи якість викладання і створюючи високоморальну атмосферу в групі.

 

§  У всі часи у всіх народів складно було жити без почуття гумору. Сміх, гумор здатний запобігти багатьом конфліктам. Вчитель без почуття гумору обмежений, професійно непридатний.

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ

з профілактики дезадаптації першокласників та п`ятикласників

 

 Шановні педагоги!

 

ØВраховуйте в своїй роботі вікові та індивідуальні психологічні особливості дітей, зону найближчого розвитку учнів, що мають вади розвитку.

 

ØДемонструйте віру в успіх дітей, постійно підбадьорюйте учнів.

 

ØПриберіть неуспішні оцінки на перших етапах навчання, замініть їх на використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей (для початкової школи).

 

ØНамагайтеся оцінювати конкретний вчинок або дії, не оцінюйте особистість дитини.

 

ØНе критикуйте клас або його роботу, стримуйтеся також в порівняні помилок з постійними успіхами інших учнів.

 

ØПорівнюйте якість роботи дитини тільки з її попередніми роботами.

 

ØВказуючи на помилки, намічайте й шлях до успіху.

 

ØАкцентуйте увагу учня на його успіхах та перемогах.

 

ØСтворюйте ситуацію успіху.

 

ØНадавайте емоційну підтримку учням словами, поглядом, дотиком.

 

ØЗапобігайте частому використанню в мові слів-заперечень.

 

ØПідтримуйте і заохочуйте прояви активності в роботі на уроці у скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі.

 

ØБажано не наполягати на публічних виступах і відповідях

 

 

 


П'ять кроків до скорочення кількості конфліктів

 

Крок 1. Зупиниться та заспокойтеся. Перший крок до улагодження конфлікту полягає в тому, щоб навчити дитину заспокоїтися і керувати своїми емоціями. Пояснюється це просто: в розрядженому стані неможливо думати про те, як справитися з проблемою. Тільки взяв себе в руки, людина здатна раціонально мислити, зрозуміти причину своєї помилки, а потім вирішити проблему. Тому розкажіть дітям, що спочатку потрібно заспокоїтись, а для цього – зробити  повільний, глибокий вдих або залишитися на самоті до тих пір, поки не прийде в себе. Якщо емоції дітей надто високі, втручайтеся: "Я бачу двох розлючених дітей, яким слід заспокоїтися, щоб зрозуміти, як вирішити свою проблему". Можливо, вам потрібно розвести дітей у різні боку до тих пір, поки вони не зможуть утримати свій гнів.

Крок 2. Викласти проблему по черзі. Важно дотримуватися наступних правил, що мають принципове значення.

 • Не принижувати і не ображати.

 • Ввічливо слухайте друг друга.

 • Не перебивати. Кожному буде дана можливість висловитись.

 Можна попросити кожну дитину розповісти, що вийшло, резюмуючи версію кожного і на завершення сказати: «Ну а зараз, що ви можете зробити для вирішення цієї проблеми?» Пропонуй свої варіанти тільки тоді, коли діти дійсно зайдуть у глухий кут.

 Попросіть дітей надати пояснення з слова "я", а не "ти", потім викладіть проблему і запропонуйте рішення. Це допоможе їм сконцентруватися на конфлікті, не  принижуючи при цьому іншу людину, наприклад: «Мене дратує, що з-за тебе ніколи не наступає моя черга. Я також хочу використовувати комп'ютер». Якщо емоції надто напружені, запропонуйте дітям написати або намалювати свій погляд на проблему замість викладання версії один одному. Це особливо зручно для молодших дітей або дітей, які не вміють добре говорити. Важно також допомогти кожній дитині спробувати побути на місці іншого. Один з способів добитися цього полягає в тому, щоб кожна дитина переповила своїми словами те, що вона почула від  іншого.

 Крок 3. Запропонуйте варіанти вирішення  конфлікту. Діти повинні подумати про варіанти, щоб знайти шляхи вирішення проблеми. Основні правила продумування варіантів рішень однакові для дошкільників та підлітків.

 1. Пропонувати перший варіант, що прийшов в голову.

 2. Не ставтеся із зневагою до варіантів, запропонованих іншими.

 3. Пропонуємо зміни або доповнення до варіантів, висловлених іншими.

 4. Намагайтеся знайти варіанти, які б задовольнили обидві сторони.

 Пропонуйте допомогу тільки тоді, коли вони дійсно зайдуть в глухий кут! Щоб діти не відволікалися, скажіть їм, що до вашого повернення вони повинні знайти п'ять варіантів вирішення проблеми. Потім залиште їх на кілька хвилин. Тривалість визначається віком дітей та їх навичками у вирішенні проблем.

Крок 4. Обмежити кількість варіантів. Обмежити кількість запропонованих варіантів. Ось кілька правил, які допоможуть дітям наблизитися до вирішення проблеми.

 1. Відкидайте пропозиції, неприйнятні для одного з дітей, оскільки вони не задовольняють його потребам.

 2. Викиньте всі пропозиції, які потенційно небезпечні або незрозумілі.

Крок 5. Вибрати кращий варіант і слідувати йому. Останній крок допомагає дітям навчитися приймати оптимальне рішення, обдумуючи наслідки запропонованих варіантів. Можна навчити дітей думати про наслідки залишкових варіантів, запитуючи: "Що могло б відбутися, якщо б ви вибрали цей варіант?" Ще один спосіб підштовхнути дітей до вибору оптимального рішення – допомогти  їм обдумати "за" та "проти" за кожним залишеним варіантом: «Що було б добре, а що погано, якби ми вибрали цей варіант?", «Який останній штрих потрібно додати, щоб зробити цей варіант ще краще?». Як тільки діти приймуть рішення, вони потиснуть один одному руки на знак згоди або говорять по черзі: «Я згоден».

Памятка педагогам, которые работают

с учениками пятых классов

 

vПомните, идя в класс к пятиклассникам, Вы идёте на урок к детям.

vОбъясняя новый материал, не торопитесь, повторите лишний раз.

vОпирайтесь в работе с детьми на реальные их знания, умения и навыки, а не прописанные в учебниках.

vСоздавайте ситуации успеха на уроках, чтобы дети не боялись у Вас отвечать и поверили в себя и свои силы.

vКорите ребёнка за реально совершённый в данный момент проступок, не вспоминая былое и не давая негативного прогноза на будущее.

vБудьте с детьми вежливыми.

vВызывайте к доске по именам и только в хорошем расположении духа.

vНе используйте вызов к доске или письменную проверку знаний как средство поддержания дисциплины.

vУспокойте ребёнка перед проверкой знаний, обнадежьте его на хороший результат.

vВызывая к доске, сначала проговорите задание, а потом вызывайте ребёнка, чтобы у него в голове появился план ответа. Дайте время сосредоточиться на ответе и успокоиться.

vВызвав ребёнка к доске, дайте, ему высказаться, не сбивайте его замечаниями, не имеющими отношения к объясняемому материалу.

vВызвав ребёнка к доске и дав ему, задание для выполнения — отойдите, не «стойте над душой», не смущаёте ребёнка своей непосредственной близостью к нему.

vПресекайте попытки других детей посмеяться над неудачным ответом одноклассника.

vКогда ребёнок отвечает у доски, избегайте телесного контакта с ребёнком (погладить по голове или руке) это сбивает их с мысли и не даёт сосредоточиться.

vЕсли ребёнок допустил ошибку, вызовите ему на помощь кого-либо из одноклассников—вдвоём у доски веселее и учитель не так серьёзен.

vСообщать заранее критерии оценки качества знаний по вашему предмету, (в начале урока, а не после ответа у доски).

vКлассные руководители уделяйте своим детям хотя бы минут 5-10 минут в день, даже если в этот день Вы у них ничего не проводите, просто подойдите, навестите их и поприветствуйте.

 

С уважение практический психолог общеобразовательной школы-интернат Броваренко Е.Н.


Download
Памятка Миробудування.pdf
Adobe Acrobat Document 294.2 KB
Download
псмятка Медіація.pdf
Adobe Acrobat Document 189.0 KB

Маленькі поради,

 які допомагають жити

 

-         Кожного дня кажіть щось приємне як найменше трьом людям;

-         Заведи домашню тварину – собаку, кота, пташку та ін.;

-         Хоча б один раз на рік милуйся сходу сонця;

-         Пам`ятай про дні народження друзів;

-         Дивись людям в очі;

-         Часто кажи людям «дякую»;

-         Часто кажи людям «будь ласка»;

-         Навчись грати на будь-якому музичному інструменті;

-         Співай, коли приймаєш душ;

-         Кожної весни саджай квіти;

-         Першим кажи «привіт»;

-         Живи скромніше, ніж ти можеш собі дозволити;

-         Вмій пробачати себе та інших;

-         Проси пробачення, якщо почуваєш, що заслуговуєш це;

-         Повертай все, що заборгував;

-         Постійно навчайся і ділись досвідом з іншими;

-         Стався  до усіх так, як хочеш щоб ставилися до тебе;

-         Навчись розпізнавати музичні композиції;

-         Саджай дерево в свій день народження;

-         Знайомся з новими друзями, але не забувай старих;

-         Вмій зберігати секрети;

-         Багато фотографуйся;

-         Вчись радіти кожному дню;

-         Поважай вчителів та дорослих;

-         Контролюй свої емоції та поведінку;

-         Намагайся постійно здивувати своїх рідних та близьких неочікуваними маленькими сюрпризами та подарунками;

-         Постійно прагни особистого саморозвитку та самовдосконалення.

 

З повагою практичний психолог ЗОШ-інтернату: Броваренко О.М.

 

Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц