Як адаптацію п'ятому класу пройти успішно

 

Рекомендації класним керівникам

і вчителям предметникам 5-х класів

 

 Що необхідно враховувати класним керівникам, педагогам, вихователям, щоб процес навчання, виховання і розвитку йшов більш рівномірно, послідовно і ефективно?

Враховувати не тільки навчальні досягнення учня, але і його здоров'я, сімейні труднощі, умови побуту та інші об'єктивні фактори, що впливають на формування особистості дитини.

Враховувати труднощі адаптації школяра в перехідні періоди.

Враховувати індивідуальні особистісні особливості учня.

Що необхідно грамотно здійснювати?

 Відстеження ходу розвитку процесів навчання, виховання.

 Процес соціалізації дитини в колективі.

 

Що допоможе дитині вчитися успішніше?

 Психолого-педагогічна підтримка кожної дитини.

 Орієнтація на успіх.

 Вибір особистісно-орієнтованих освітніх технологій.

 Спостереження, керівництво, корекція динаміки розвитку інтелекту, творчих здібностей.

 Придбання учнями міцних знань з можливістю використання їх у нових ситуаціях.

 Формування загальних навчальних умінь і навичок.

 Збереження наявного запасу здоров'я школярів в процесі здобуття середньої освіти.

 

Рекомендації класним керівникам

5-х класів

 

Класний керівник – дуже  значуща фігура в освітньому процесі. Шкода, якщо його функції лише добавка до неповного педагогічного навантаження. Від класного керівника цілком залежить мікроклімат в класному колективі, багато в чому – результати навчальної діяльності.

 

Якщо класний керівник сам має комунікативні труднощі, йому буде складно налагоджувати контакти і з дітьми, і з педагогами, і з батьками. Якщо він не є вчителем за фахом, йому буде нелегко відслідковувати навчальний процес, впливати на нього з урахуванням інтересів учнів і побажань їхніх батьків.

 

Якщо класний керівник лише байдужий виконавець своїх прямих функціональних обов'язків, не «хворіє» за кожного учня душею, то хто тоді подумає про перевантаження, подбає про збереження здоров'я учня, потурбується про розвиток здібностей та залучення всіх потенційних можливостей кожної дитини, зробить все від нього залежне , щоб розвиток класного колективу і кожного учня в ньому йшло не по похилій, не по прямій, а по зростаючій?

 

1. На перших батьківських зборах необхідно представити нових вчителів, сприяти встановленню контакту батьків з ними.

2. Підтримуйте контакт з батьками учнів (зустрічі, листи, телефонні дзвінки і т. і.).

3. Постійно підтримуйте контакт з психологом і соціальним педагогом.

4. Допоможіть новим учням запам'ятати імена та прізвища однокласників і Ф. І. О. вчителів предметніків (можна використовувати візитки, таблички з ім'ям, які ставляться на парту на кожному уроці).

6. Познайомтеся з умовами проживання дитини, взаєминами в сім'ї, здоров'ям дитини (за медичною картою дитини).

7. Здійсніть грамотне розсаджування дітей у класі з урахуванням їх індивідуальних особливостей, психологічної сумісності, здоров'я, побажань батьків.

 

Рекомендації вчителям – предметникам

 

1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п'ятикласників у виборі термінології, підборі методичних прийомів.

2. Не перевантажуйте учнів зайвими за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.

3. Слідкуйте за темпом уроку – високий  темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.

4. Налагоджуйте емоційний контакт з класом.

5. На засіданнях методичних об'єднань, класних та загальношкільних нарадах виробіть єдині вимоги до учнів (дотримуйтесь єдиний орфографічний режим, критерії оцінок).

6. Розвивайте загальні навчальні вміння та навички, вчіть дітей правильно вчитися.

7. Налагоджуйте емоційний контакт з батьками учнів.

8. Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна бути орієнтацією на успіх, сприяти розвитку мотивації до навчання, а не її зниження.

9. Помічайте позитивну динаміку в розвитку кожного окремого учня (не можна порівнювати «Машу з Петром», можна - «Петю вчорашнього і сьогоднішнього»).

10. Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу. Не бійтеся визнати свої помилки. Постійно аналізуйте всі плюси і мінуси у своїй роботі.

11. Урізноманітніть методику роботи в групах, в парах, індивідуально.

12. Не створюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, за чверть і т. і., виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних особливостей і досягнень кожного учня.

13. Поряд з оцінкою частіше використовуйте позитивні оціночні судження («молодець, хороша відповідь, впорався» і т. і.).

14. Використовуйте систему заохочень, а саме: фотографії кращих учнів, грамоти, подяки батькам (письмові, усні), позитивні записи в щоденнику.

15. Підтримуйте контакт з класним керівником, дізнавайтеся про проблеми дитини, її здоров'я, сімейні відносини.

16. Не допускайте педагогічного маніпулювання.

17. Протягом першого місяця (вересень) навчання використовуйте «бездвоєчне» навчання.

18. Грамотно використовуйте щоденник учня для зв'язку з батьками.

19. Враховуйте в плануванні навчальної роботи динаміку розумової працездатності п'ятикласника протягом дня, тижня.

20. Враховуйте індивідуальні психологічні особливості дитини: темперамент і пов'язану з ним «впрацьовуваність», темп, переключення, особливості уваги, рухову активність і т. і.

 

Дані рекомендації розроблені на підставі побажань педагогам середньої ланки від педагогів початкової школи та учнів п'ятих класів.

 Пам'ятайте, йдучи в клас до п'ятикласників, Ви йдете на урок до дітей.

 Пояснюючи новий матеріал, не поспішайте, повторіть зайвий раз.

 Спирайтеся в роботі з дітьми на реальні їхні знання, вміння та навички, а не прописані в підручниках.

 Створюйте ситуації успіху на уроках, щоб діти не боялися у Вас відповідати і повірили в себе і свої сили.

 корите дитини за реально здійснений в даний момент проступок, не згадуючи минуле і не даючи негативного прогнозу на майбутнє.

 Будьте з дітьми ввічливими.

 Викликайте до дошки по іменах і тільки в хорошому настрої.

 Не використовуйте виклик до дошки або письмову перевірку знань як засіб підтримки дисципліни.

 Заспокойте дитину перед перевіркою знань, налагодьте його на хороший результат.

 Викликаючи до дошки, спочатку проговорите завдання, а потім викликайте дитину, щоб у нього в голові з'явився план відповіді. Дайте час зосередитися на відповіді і заспокоїтися.

 Викликавши дитину до дошки, дайте, йому висловитися, не збивайте його зауваженнями, що не мають відношення до поясненого матеріалу.

 Викликавши дитину до дошки і давши йому, завдання для виконання – відійдіть, не "стійте над душею", не бентежте дитину своєї безпосередньою близькістю до нього.

 Зупиняйте спроби інших дітей посміятися над невдалою відповіддю однокласника.

 Коли дитина відповідає біля дошки, уникайте тілесного контакту з дитиною (погладити по голові або руці) – це  збиває їх з думки і не дає зосередитися.

 Якщо дитина допустила помилку, викличте йому на допомогу будь-кого з однокласників, удвох біля дошки веселіше і вчитель не такий серйозний.

 Повідомляти заздалегідь критерії оцінки якості знань по вашому предмету (на початку уроку, а не після відповіді біля дошки).

 Класні керівники – приділяйте  своїм дітям хоча б хвилин 5-10 хвилин в день, навіть якщо в цей день Ви у них нічого не проводите, просто підійдіть, відвідайте їх і привітайте.

 

Змістовна характеристика факторів шкільної тривожності.

 

«Загальна тривожність у школі» - загальний емоційній стан дитини, пов'язаний з різними формами її включення в життя школи.

 

«Переживання СОЦІАЛЬНОГО стресу» - емоційній стан дитини, на фоні якого розвиваються його соціальні контакти (Перш за все з однолітками).

 

«Фрустрація потреби у досягненні успіху» - несприятливий психічній фон, який НЕ дозволяє дитині розвивати своєї потреби в успіху, досягненні високого результату та інше.

 

«Страх самовираження» - негативні емоційні переживання СИТУАЦІЙ, пов'язаних з необхідністю саморозкриття, подання себе іншім, демонстрації своїх можливостей.

 

«Страх ситуації перевірки знань» - негативне відношення та переживання тривоги в ситуаціях перевірки (особливо - привселюдної) знань, досягнень, можливостей.

 

«Страх невідповідності очікуванням оточуючих» - орієнтація на значущість других в оцінці своїх результатів, вчинків та думок, тривога з приводу оцінок.

 

«Низька фізіологічна опірність стресу» - особливості психофізіологічної організації, яка зніжує пристосування дитини до СИТУАЦІЙ стресогенного характеру, які підвищують імовірність неадекватного, деструктивного реагування на тривожний фактор оточення.

 

«Проблеми та страхи у відносинах з вчителями» - загальний негативний емоційній фон взаємовідносин з дорослими у школі, який знижує успішність навчання дитини.

 

 

Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц