У рамках Тижня педагогічної майстерності 22.03.2018 року в загальноосвітній школі-інтернаті відбувся коуч-практикум з молодими та малодосвідченими педагогами «Креативність: звільнення від стереотипів і шаблонів», який провела практичний психолог Броваренко О.М. На зустрічі педагоги визначили для себе шляхи формування і розвитку креативності за допомогою вправ «Привітання в креативному місті», «Апельсин», «Креативний малюнок», «Арка», «Бар'єри креативності».

15.03.2018 року в ЗОШ-інтернаті відбувся тренінг у формі творчої студії з учнями 8-9 класів «Віра, надія, любов – головні життєві цінності». За допомогою вправ і творчих завдань «Закінчи речення», «Дерево мудрості», «Глечики», «Знайди свою зірку» учні розвивали вміння аналізувати власний духовний світ, училися бути впевненими в собі.

14.03.2018 року в загальноосвітній школі-інтернаті пройшов тренінг для досвідчених педагогів «Стрес і стресостійка поведінка», який провела практичний психолог Броваренко О.М. На тренінгу педагоги обмінялися думками з приводу стресових ситуацій на роботі, оцінили власну задоволеність різними сферами життя, опрацювали психогімнастичні вправи, які дозволяють розслабитися і скинути м'язову напругу,завдяки релаксаційній вправі «Прогулянка біля моря» поринули у власні відчуття і мрії. Одним з приємніших завдань була вправа-шоколадотерапія «Дізнайся про себе, обрав цукерку». За допомогою кольорових скляних камінців педагоги висловили свої враження від зустрічі.

05.03.2018 року з учнями 7-8 класів практичний психолог школи-інтернату Броваренко О.М. провела тренінг «Досягти успіху – стати щасливим». На занятті підлітки вчилися правильно оцінювати свої вчинки, розібрали складові людського «Я», розгадали кросворд «Риси характеру», склали таблицю особистісних якостей, які потрібні для досягнення успіху в житті, наприкінці заняття оформили «Поради учню», які допоможуть досягти успіху в навчанні.

25.01.2018 року в ЗОШ-інтернаті відбулося заняття з елементами тренінгу з учнями 4 класу «Емоції – друзі чи вороги». Діти вчилися розрізняти емоції за допомогою наочних карток «Емоції», зображували емоційні стани за допомогою міміки та рухів.

Акція «Червона стрічка» 15.11.2017 року в ЗОШ-інтернаті розпочалася загальношкільною лінійкою «Ми за щасливе майбутнє». В ігровій формі члени агітбригади "Молодь обирає здоров'я " нагадали учням про важливість дотримання здорового способу життя, толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД, акцентували увагу присутніх на цінніснім ставленні до себе та свого здоров'я; соціальний педагог Варченко О.А. і практичний психолог Броваренко О.М. оголосили план проведення місячника здорового способу життя.

З метою формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я і стимулювання бажання ведення здорового способу життя 13.11.2017р. та 14.11.2017р. в загальноосвітній школі-інтернаті практичним психологом Броваренко О.М. проведені практичні заняття з учнями 1-4 класів «Малятам про здоров'я». Під час рухливих ігор і творчих завдань діти склали "Правила здорового способу життя"

У рамках місячника здорового способу життя 13.11.17 соціальним педагогом школи-інтернату Варченко О.А. було проведено заняття з елементами тренінгу «Моє здоров’я – мій вибір» з учнями 7-9 класу, спрямоване на розвиток умінь і навичок свідомого вибору здорового способу життя та виховання відповідального ставлення до власного здоров’я та власних вчинків.

13.11.2017 у загальноосвітній школі-інтернаті відбулася година спілкування з елементами тренінгу для учнів 2 класу «Чи важко бути добрим?» Практичний психолог Броваренко О.М. допомогла вихованцям глибше засвоїти поняття «доброта», «добрий учинок». Діти розбирали ситуації, коли допомога для людини є по-справжньому добрим вчинком, з інтересом прослухали китайську історію «Добро без розуму». На завершення заняття всі намалювали сонце доброти, у якому кожен промінчик відображав добрий вчинок дітей, а кольоровий «сухий» дощ підняв малятам настрій і викликав масу позитивних емоцій.

10.11.2017 в рамках міської програми «Разом» у загальноосвітній школі-інтернаті пройшов черговий тренінг для учнів молодшої групи шкіл міста «Вирішення конфліктів мирним шляхом». Практичний психолог школи Броваренко Олена Миколаївна ознайомила учнів з поняттям «конфлікт» і «конфліктна ситуація». Діти навчилися визначати причини та суть конфліктів за допомогою схеми «Айсберг», опанували навички спілкування, взаємодії, співпраці та порозуміння.

24.10.2017 р. практичний психолог ЗОШ-інтернату Броваренко О.М. провела з учнями 1-4 класів гру-подорож «У країні чемності і доброти». На занятті діти під час виконання вправ «Чарівна нитка» і «Емоції» розказали, які емоції вони відчувають при спілкуванні з чемною і невихованою людиною. Дуже жваво діти взяли участь у грі "Доброта" - обирали іграшки, які, за їхньою думкою, символізують доброту. Наприкінці заняття кожна дитина зліпила доброго і чемного казкового героя.

23.10.2017р. в загальноосвітній школі-інтернаті відбувся практикум для підлітків- медіаторів «Медіація – крок до примирення». У ході заняття діти дізналися про техніку «Коло», за допомогою якої можна проводити години спілкування з однолітками і ділитися своїми думками з різних питань, створили колаж «Правила проведення «Кола» і отримали пам'ятки та плакати «Медіація ровесників – шлях до мирних стосунків».

 З  метою визначення емоційного фону в ставленні першокласників і п'ятикласників до школи та характеру стосунків між учнем і вчителем, учнем і однокласниками, дослідження самооцінки дітей і визначення рівня соціалізації першокласників і п'ятикласників 17 жовтня у загальноосвітній школі-інтернаті відбувся педконсиліум "Адаптація учнів 1-го та 5-го класів до навчання", у ході якого педагоги обговорили проблеми, які виникли під час роботи, та шляхи їх подолання. Практичний психолог надала рекомендації учителям, вихователям, батькам щодо подальшої роботи з учнями 1-го та 5-го класів. За підсумками педконсиліума прийнято рішення щодо визначення основних напрямків спільної роботи педагогічного колективу та батьків щодо оптимізації освітнього процесу в 1-ому та 5-ому класах.

З метою отримання працівниками психологічної служби навичок, необхідних у практичній роботі з учнями в інтелектуально значимій ситуації: при підготовці дітей до ДПА, ЗНО, конкурсів та олімпіад, 11.10.2017 в ЗОШ-інтернаті відбулося засідання методичного об'єднання практичних психологів шкіл міста у формі ворк-шопу «Діяти – керувати життям. Пошук внутрішніх ресурсів та розвиток стресостійкості». Практичні психологи Броваренко О.М. (ЗОШ-інтернат), Чепенко О.М. (НВК), Талькова Є.Ю. (ЗОШ № 10) поділились з колегами власним досвідом з розвитку особистої ефективності через постановку продуктивних цілей, гармонізації емоційного стану як потенціалу для подолання деструктивних змін особистості і особистісного зростання.

03.10.2017 р. практичним психологом школи Броваренко О.М. проведені інформаційні заняття «Обережно: міни!» з учнями 1-4 класів. Під час перегляду мультиплікаційних фільмів щодо протимінної безпеки «У гостях у бабусі», «Прогулянка у лісі», «Повітряний змій» діти ознайомились із ситуаціями мінної небезпеки, дізналися про служби допомоги, до яких слід звертатися у разі виявлення небезпечних предметів. Наприкінці заходу учні взяли активну участь у вікторині « Твоя безпека»

26.09.2017 р. практичним психологом школи Броваренко О.М. проведено корекційно-розвивальне заняття з учнями 1-4 класів «У всіх є почуття, всі види почуттів», яке спрямовано на розвиток вміння говорити про свої почуття та виражати їх за допомогою мистецтва.

У рамках проекту «Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу» з 29.05.2017року на базі загальноосвітньої школи-інтернату розпочалися навчальні тренінги для підлітків-медіаторів, які проводять практичні психологи, сертифіковані медіаторки Броваренко О.М. (ЗОШ-інтернат) і Талькова Є.Ю. (ЗОШ №10). У ході тренінгу «Конфлікт. Базові поняття» діти отримали інформацію про базові поняття з конфліктології, училися розрізняти особистісні конфлікти та конфлікти в навчальному середовищі.

З метою формування навичок ділового спілкування 12.05.2017 року у ЗОШ-інтернаті соціальний педагог Нижегородова С.А. провела для учнів 7-8 класів заняття з елементами тренінгу «Мистецтво спілкування», під час якого вихованці познайомились з поняттями «комунікаційна компетенція», «ділове спілкування», обговорили засоби, які люди використовують у спілкуванні, взяли активну участь у  вправах, які допомогли їм отримати комунікативні вміння та навички.

 

10.05.2017 року практичним психологом школи-інтернату Броваренко О.М. був проведений  тренінг з учнями 9 класу «Екзаменаційний стрес: мистецтво керувати собою», спрямований на відпрацювання навичок психологічної підготовки до ДПА. У ході заняття девятикласники вчилися бути впевненими  в собі та власних силах, за допомогою  релаксаційних вправ знімати емоційне і фізичне напруження.

28.04.17 року у ЗОШ-інтернаті відбулась зустріч батьків вихованців школи  із спеціалістами соціальних служб м. Мирнограда. Начальник служби у справах дітей Смикова Г.А. ознайомила батьків з поняттям «психологічне здоров’я дитини», його складовими і надала рекомендації щодо збереження психологічного здоров’я . Спеціаліст МЦСССДМ Шитікова В.П. зазначила, що емоції відіграють важливу роль в житті людини, ознайомила присутніх із поняттям «стрес» і способами виходу із стресових ситуацій та стресового стану. У ході зустрічі батьки обговорили питання «Навіщо дітям дорослі?», "Домашнє насилля, його наслідки для дитини".  

У рамках міської програми «Разом»  27.04.2017 року працівники соціально-психологічної служби ЗОШ-інтернату Броваренко О.М. та Нижегородова С.А. провели заняття-практикум «Ігри медитації на самопізнання» з молодшою групою учнів шкіл міста, які потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги. Діти із задоволенням грали в різноманітні ігри на самопізнання, підвищення емоційної сфери, навчилися підтримувати один одного.

21.04.2017 року в рамках тижня психології день пройшов під гаслом «Здоров'я, здоровий спосіб життя». В акції «Гірлянда здоров'я» узяли участь майже вихованці. Діти створили гірлянду з різнокольорових метеликів, на яких  писали складові здорового способу життя і поради «Будьте здорові».

20.04.17 року у ЗОШ-інтернаті пройшов черговий день тижня психології під гаслом «Пізнай себе». Цей день розпочався акцією "Доброта та мудрість", у ході якої працівники школи отримали корисну пораду від видатних людей.  На  занятті з елементами тренінгу «У гостях у Психології» вихованці 3 класу за допомогою різноманітних вправ розвивали логічне мислення, увагу та пам'ять, училися  керувати емоціями. Завершився день тренінгом для педагогів «Психологічне забезпечення уроку» , під час якого педагогами було виявлено умови та чинники, що стимулюють і перешкоджають створенню комфортного середовища на уроці, опрацювали ряд ігрових прийомів корекції згуртованості учнівського колективу та формування  позитивного   психологічного клімату.

 

 

19.04.2017 року у ЗОШ-інтернаті в рамках тижня психології день пройшов під гаслом «Спілкування, дружба». Протягом дня проведено акції «Дерево дружби» та «Побажання другу», під час яких вихованці отримали від педагогів  побажання на день, написали  привітання своїм друзям і розмістили їх на «Дереві дружби». Під час тренінгу «Справжній друг» діти 4 класу висловлювали свої думки про дружбу, розповідали про риси характеру, які притаманні справжнім друзям, навчилися працювати у команді, підтримувати один одного. Вихованці 7-9 класів на психологічному квесті «Лідер і його команда» дізналися про якості лідера, усвідомили, що лідером може бути кожна людина,  поринули у свій внутрішній світ, оцінювали себе та інших.

18.04.2017р. у ЗОШ-інтернаті розпочався тиждень психології, і перший день пройшов під гаслом «Емоції та саморозвиток». Протягом дня практичним психологом  Броваренко О.М. та соціальним педагогом Нижегородовою С.А. проведена  акція «Веселка настрою», у ході якої учні оцінили свій настрій і дізналися, як кольори впливають на емоції і почуття. Учні 1-2 класів на занятті з елементами тренінгу «У всіх є почуття, всі види почуттів» ознайомились з різними емоціями і навчились їх відрізняти; вихованці 5-6 класів узяли участь в інтерактивній грі «Подорож на острів Психологія», у ході якої  діти оцінили власні риси характеру, перевірили свою пам'ять, увагу, уяву і вчилися удосконалювати самого себе.

 У рамках Всеукраїнської акції «Відповідальність починається з мене», з метою виховання у дітей відповідального ставлення до власного здоровя та стимулювання бажання дбати про нього, сприяння усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя, прищеплювання інтересу до занять фізичною культурою та спортом 06.04.17 року у ЗОШ-інтернаті практичним психологом Броваренко О.М. з учнями 9 класу організовано відеолекторій «Здоровий спосіб життя – запорука успіху» та проведено тренінг «Сучасна молодь обирає здорове майбутнє», соціальним педагогом Нижегородовою С.А. з вихованцями 6 класу проведено урок здоровя «Спорт для всіх», з дітьми 7 класу виготовлено буклети «Твоє здоровя в твоїх руках».


 У рамках міської програми «Разом» 07.04.2017 року працівники соціально-психологічної служби ЗОШ-інтернату  Броваренко О.М. та Нижегородова С.А. провели з дітьми шкіл міста, які потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги, заняття-практикум «Вчимося розпізнавати свої емоції та почуття».


Здається досить дивним, що сьогодні у ХХІ столітті, ми змушені говорити про насильство та жорстокість, про торгівлю людьми не в історичному контексті, а в реальному часі. На превеликий жаль, і зараз мільйони людей потерпають від насилля, не можуть захистити себе.

         З метою формування у вихованців уявлення про проблему насилля й жорстокості, торгівлі людьми, їх наслідків;  надання дітям інформації про захист від будь-якого насильства в рамках тижня «Захист прав людини» 05.04.17 р. у ЗОШ-інтернаті соціальний педагог Нижегородова С.А. провела з учнями 8 класу інтерактивне заняття-тренінг «Жорстокість і насильство. Як захистити себе».

 

 


З метою ознайомлення дітей з історією появи професій, розмаїттям професій, виховання у них любові до праці 04.04.2017 року соціальний педагог Нижегородова С.А. провела з вихованцями 1-2 класів ігрове заняття на свіжому повітрі “Ким бути?”.


В рамках місячника  з пропаганди  та збереження психічного здоров'я дітей та учнівської молоді з метою формування навичок безпечної поведінки в Інтернеті, уявлень про небезпеки, які очікують їх під час використання Інтернету та інших інформаційно-комунікаційних технологій, ознайомлення з правилами безпечного використання Інтернет ресурсів, розширення кругозору учнів 16.03.2017 року в ЗОШ-інтернаті пройшов психологічний тренінг з учнями 8-9 класів «Безпека в Інтернеті: стосується мене, стосується кожного!», який провела практичний психолог школи Броваренко О.М. За допомогою тесту «Моя поведінка в Інтернеті»  підлітки оцінилии свої дії в Інтернет-просторі, при виконанні вправи «Формула» вихованці дізналися про  правила безпечного користування Інтернентом та іншими комунікативними технологіями, впродовж тренінгу діти передивились відеороліки про правила безпечного користування Інтернетом. 


З метою формування у педагогів уявлень про небезпеки, які очікують під час використання Інтернету та інших інформаційно-комунікаційних технологій, ознайомлення з правилами безпечного використання Інтернет ресурсів та розвитку навичок просвітницької та профілактичної роботи з учнями 15.03.2017 року в ЗОШ-інтернаті пройшов психологічний тренінг «Твоя Інтернет-безпека». Практичним психологом школи Броваренко О.М. були висвітлені переваги та небезпеки користування Інтернет-ресурсами, проблема культури користування Інтернетом сьогодні, адже стосується вона не лише інформаційних ризиків, а передусім психологічного і фізичного здоров'я дітей. Педагоги під час виконання вправ «Комунікативні інструменти в мережі Інтернет», «Ризики Інтернету», ігор «Хто надіслав тобі листа», «Пазл»  опрацювали комунікативні інструменти в мережі Інтернет та в мобільному телефоні, ризики які існують при використанні інформаційно-комунікативних технологій, розробили правила безпечного користування Інтернетом та іншими комунікативними технологіями для дітей. 


У рамках Тижня сімї, з метою формування психолого-педагогічної культури сім’ї, сприяння встановленню в родині атмосфери довіри, взаємоповаги, тісної співпраці, творчого самовідкриття 03.03.2017 року у ЗОШ-інтернаті відбулися загальношкільні батьківські збори «Від щасливої родини – до майбутнього країни». Почалися батьківські збори з музичної композиції "Батьки та діти", яку  підготували  наші вихованці.

 

Практичний психолог Броваренко О.М. провела міні-тренінг на сприяння встановлення в сім’ї доброзичливих та гармонійних стосунків. Під час тренінгу присутні діти та батьки завдяки психологічним вправам дізналися, наскільки вони добре знають один одного, учні висловлювали  побажання своїм батькам, а батьки оцінювали позитивні якості своєї дитини. Соціальний педагог Нижегородова С.А. розповіла батькам про особливості спілкування дітей за межами школи, дому та про небезпечні ситуації, які можуть трапитися з дітьми на вулиці в разі недостатнього контролю з боку дорослих та розповсюдила пам'ятки з рекомендаціями для батьків. Наприкінці заходу кожна родина отримала щоденник-записник «Я і моя родина». 


З метою формування сприятливого психологічного клімату, згуртування педагогічного колективу, розвитку впевненості у собі у рамках Декади педмайстерності з молодими та малодосвідченими педагогами школи-інтернату 20.02.2017р. практичним психологом Броваренко О.М. проведена психологічна студія «Колектив моєї мрії».


У рамках Декади педмайстерності з досвідченими педагогами школи-інтернату 15.02.2017р. проведена практичним психологом Броваренко О.М. психологічна майстерня «Позитивне й негативне мислення: самооцінка та самовдосконалення», на якій педагоги  визначили та оцінили вплив підсвідомості на життєві ситуації, практично застосували прийоми позитивного ставлення до себе, навчилися новим творчим способам самовдосконалення.

 

 


З метою активізації процесу формування психологічної готовності підлітків до професіонального самовизначення, розширення знань про світ  професій, спонукання учасників тренінгу до усвідомленого вибору професії 08.02.17 року в ЗОШ-інтернаті  з учнями 8-9 класів практичним психологом Броваренко О.М. та соціальним педагогом Нижегородовою С.А. був проведений профорієнтаційний тренінг «Світ професій», на якому підлітки вчилися аналізувати власний потенціал на основі компонентів професійного вибору «хочу», «можу» і «треба», усвідомили, які емоції викликає випадковий вибір професії і які наслідки можуть трапитися в майбутньому. 


З метою розвитку умінь самостійного зняття  психоемоціональної напруги, набуття навичок виражати емоції та розвитку уяви 01.02.2017 року у ЗОШ-інтернаті соціальний педагог Нижегородова С.А. провела з учнями 1-4 класів  тренінгове заняття «Стресові ситуації в нашому житті», під час якого діти із великим задоволенням взяли участь у грі «Квітка» та  виконали вправи на зняття емоційної напруги «Мячик, котись!» та «Антистрес», а практичний психолог Броваренко О.М. провела групове корекційно-розвивальне заняття «Вільне мистецтво», під час якого вихованці навчилися правильно виражати сум, злість, радість.

 


«Ми не повинні – та і не в змозі – уникати стресу. Але ми можемо використовувати його і насолоджуватися ним, якщо краще пізнаємо його механізми та виробимо відповідну філософію життя».
Ганс Сельє
З метою розвитку умінь відкрито виражати свої почуття по відношенню до різних життєвих ситуацій, зняття психоемоціональної напруги, розвитку уяви, підвищення впевненості у собі 31.01.2017 року у ЗОШ-інтернаті соціальний педагог Нижегородова С.А. провела з вихованцями 5 класу, які потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги, тренінгове заняття «Стресові ситуації в нашому житті», під час якого діти виготовили та заповнили «конверти радості та смутку», із великим задоволенням взяли участь у грі «Квітка», виліпили з пластиліну «казанок відмінного настрою» та виконали вправи на зняття емоційної напруги


Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – тонкий і складний процес. Кожен із нас учиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. На жаль, ми нерідко потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. З метою ознайомлення учнів зі стратегіями виходу із конфліктних ситуацій, формування у них вміння знаходити взаєморозуміння з людьми, вміння позитивно вирішувати конфлікти, сприяти взаєморозумінню у класі 26.01.17 року у ЗОШ-інтернаті соціальний педагог Нижегородова С.А. провела годину спілкування з елементами тренінгу «Спілкуємось без конфліктів. Позитивне ставлення до свого здоров’я та до свого життя» для вихованців 8-9 класів, у ході якої діти виконували різноманітні вправи, шукали правильний вихід із запропонованих ситуацій, не спровокувавши конфлікт, ознайомилися із методиками зменшення психологічного навантаження.


З метою налагодження ефективної взаємодії педагогів з учнями, які потрапили у складні життєві обставини та їхніми батьками, в інтересах збереження життя і здоров'я учасників навчально-виховного процесу 08.11.2016р. у ЗОШ-інтернаті відбувся психолого-педагогічний консиліум з елементами тренінгу «Підтримка учнів, які опинилися в складних життєвих обставинах. Обери життя!», у ході якого педагоги школи набули навичок конструктивної взаємодії  та підтримки  вихованців та  ефективної співпраці з їх батьками.

З метою розвитку у дітей навичок здорового способу життя, усвідомлення ними того, що немає більшої цінності ніж здоров'я, яке забезпечує повноцінне та благополучне життя людини, 25.11.2017 р. соціальний педагог Нижегородова С.А. провела заняття з елементами тренінгу «Спорт і здоров’я» з вихованцями 2-3 класів, у ході якого діти взяли активну участь у різноманітних ігрових вправах, із великим задоволенням виконали психогімнастику, обговорили запропоновані ситуації та наприкінці заняття намалювали та розповіли про свій улюблений вид спорту.


12.01.17 практичним психологом, Броваренко О.М., та соціальним педагогом, Нижегородовою С.А., проведено тренінг з учнями 8-9 класів «Булінг в школі, згуртованість небайдужих», на якому підлітки ознайомилися з поняттям булінгу, його видами і проявами. Під час тренінгу учні набули навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, активізували механізми самопізнання та саморозкриття, усвідомили важливість толерантного ставлення та спілкування з оточуючими людьми.


Небагатьох людей природа наділила вмінням спілкуватися легко, невимушено, ефективно, без конфліктів. Переважна більшість людей цього вчиться, і краще за все робити це безпосередньо під час спілкування. Тому 10.01.2017 року у ЗОШ-інтернаті працівники психологічної служби Броваренко О.М. та Нижегородова С.А. з метою формування в учнів поняття про спілкування та типи спілкування, розвитку у дітей самостійності, комунікабельності, почуття власної значущості  провели з вихованцями  5-7 класів  тренінгові заняття «Важливість спілкування у житті кожної людини», під час яких діти  набули навичок позитивного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій, усвідомили, що компліменти покращують настрій та підвищують самооцінку. Наприкінці заняття кожен учень створив свою «квітку» важливих рис для ефективного спілкування.


З метою  виховання в учнів доброти, чуйності, тактовності, поваги до інших, бажання використовувати у мовленні ввічливі слова  04.01.2017 року у ЗОШ-інтернаті соціальним педагогом Нижегородовою С.А. та практичним психологом Броваренко О.М. з вихованцями 1-4 класів проведено годину спілкування з елементами тренінгу «Радість в нашому житті», під час якої діти  опрацювали ситуації виникнення почуття  радості та усвідомили, що таке радість, щастя, переглянули мультфільм «Позитив нашого життя», а наприкінці заняття намалювали картинки-подарунки один одному і виразили свої найкращі побажання. 

 метою стимулювання батьків на розвиток гармонійних стосунків в родині, підвищення рівня усвідомлення власної відповідальності за стан свого здоров’я та здоров’я членів сім’ї залежно від обраного способу життя, визначення можливих шляхів та ресурсів сім’ї у формуванні фізичного здоров’я дітей та інших членів родини, допомоги батькам у підготовці дітей до правильного вибору способу життя 09.12.2016 року у ЗОШ-інтернаті відбувся семінар-практикум для батьків «Вплав мікроклімату родини на фізичний стан здоров’я дитини», під час якого практичний психолог Броваренко О.М.  ознайомила батьків із чинниками, які перешкоджають появі та розвитку шкідливих звичок у дітей, із негативним впливом сім’ї на спосіб життя дітей, батьки виконали вправи «Лінія здоров’я», «Коло здоров’я», переглянули відеоролик «Діти бачать – діти роблять». Наприкінці заходу  учасники прослухали  «Історію про натхнення»  та із задоволенням переглянули відеоролик «Діти – наше щастя».


З метою профілактики соціального сирітства та збереження цілосності сімей, у рамках шкільного проекту «Родина – діти – школа: долаємо труднощі разом» педагоги ЗОШ-інтернату відвідали сімї, які опинились у складних життєвих обставинах,  і надали їм допомогу у прибиранні та наведенні порядку у житлових приміщеннях.


Напередодні Дня інваліда, в рамках місячника морально-правового виховання 01.12.2016 в ЗОШ-інтернаті практичним психологом Броваренко О.М. були проведені тренінгові заняття з учнями 5-6 класів «Добро в тобі», під час яких діти усвідомили, що добро потрібне кожній людині, учились нести добро іншим через добрі справи, опрацювали навички активної життєвої позиції та дійшли висновку, що людяність, милосердя, доброта -найважливіше в житті кожного.


З метою формування емоційної компетентності, згуртування учнів, розвитку уміння підтримувати один одного, уміння берегти навколишній світ, у рамках акції «Червона стрічка» 30.11.16р. в ЗОШ-інтернаті з учнями 7-8 класів практичним психологом Броваренко О.М. проведений тренінг «Світ навколо нас чудовий», під час якого  учні вчилися усвідомлювати власні почуття та емоції, працювати в команді, дарувати компліменти та підтримувати один одного.


З метою формування у вихованців відповідального ставлення до власного здоров'я та пропаганди здорового способу життя в рамках акції «Червона стрічка» 24.11.16р. в загальноосвітній школі-інтернаті працівниками психологічної служби Броваренко О.М. і Нижегородовою С.А. проведено з учнями 7-9 класів круглий стіл «Шкідливі звички сучасності». Під час заходу підлітки переглянули відеофільм «Правда про тютюн» та відеоролики «Шкідливі звички сучасності», «Здоровий спосіб життя», обговорили ситуації ризику, на квітках прописали складові здорового способу життя і створили «Планету здоров'я».


У рамках міської програми «Разом»   17.11.16 року у ЗОШ-інтернаті відбувся тренінг «Бюджет. Дозвілля. Побут», під час  якого соціальним педагогом Нижегородовою С.А.  з дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування та учнями, що потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги, проведено вправи на формування у підлітків уміння планувати витрати,  аналізувати розподіл власного часу, планувати та проводити своє дозвілля та вести домашнє господарство. Учасники тренінгу вчилися самостійно складати власний бюджет, визначати міру важливості різних речей, визначати можливі шляхи подолання труднощів у веденні домогосподарства.


За ініціативи шкільного самоврядування  члени мобільної бригади виготовили червоні серця як символи міцного здоров’я та довголіття, 17.11.16р. розповсюдили  серед вихованців і працівників ЗОШ-інтернату та надали всім поради щодо ведення здорового способу життя. 


З метою популяризації та пропаганди серед молоді здорового способу життя, формування відповідального ставлення підлітків до свого здоров'я у рамках місячника «Червона стрічка» 15.11.16р. у ЗОШ-інтернаті відбулася загальношкільна лінійка,  під час якої практичний психолог Броваренко О.М. та соціальний педагог Нижегородова С.А. ознайомили вихованців із  планом проведення «Червоної стрічки», учні мобільної бригади привернули увагу до проблеми шкідливих звичок, закликали всіх підлітків бережливо та відповідально ставитися до свого життя і здоров'я, вести здоровий спосіб життя. Наприкінці заходу учні 5-9 класів взяли активну участь у флешмобі «Ми – за здоровий спосіб життя!»


У рамках Тижня родинно-сімейного виховання з метою виявлення позитивного досвіду взаємостосунків батьків і дітей та свідомого ставлення до функцій виховання в сім’ї у ЗОШ-інтернаті I-II ступенів Мирноградської міської ради 11.11.2016 р. у 1-9 класах відбулися єдині класні батьківські збори «Взаємостосунки батьків і дітей. Підвищення самооцінки та самоповаги дитини».

 

Під час зборів батьки поділилися власним досвідом виховання дітей в сім’ї. Працівники психологічної служби розповіли батькам про закони розумно організованого сімейного виховання, надали рекомендації щодо правил спілкування та взаємодії батьків у ситуаціях саморуйнівної поведінки дітей, а також як підвищувати самооцінку та впевненість в собі у дитини.


З метою налагодження ефективної взаємодії педагогів з учнями, які потрапили у складні життєві обставини та їхніми батьками, в інтересах збереження життя і здоров'я учасників навчально-виховного процесу 08.11.2016р. у ЗОШ-інтернаті відбувся психолого-педагогічний консиліум з елементами тренінгу «Підтримка учнів, які опинилися в складних життєвих обставинах. Обери життя!», у ході якого педагоги школи набули навичок конструктивної взаємодії  та підтримки  вихованців та  ефективної співпраці з їх батьками.

05.10.2016р. було проведено корекційно-розвивальне заняття з учнями, які потребують підвищеної психолого-педагогічно уваги та учнями ВПО «Встановлення контакту». Практичний психолог, Броваренко О.М., розповіла про  важливість взаємопорозумміння між людьми, допомогла усвідомити неповторність та особливість кожної людини. 


27.09.2016 соціальним педагогом ЗОШ-інтернату Нижегородовою С.А. з учнями, які знаходяться на індивідуальному навчанні, проведено заняття «Малюємо агресію».


Медіація – це добровільний і конфіденційний процес, в якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.

Особливою рисою медіації є те, що сторони спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання. 
     Принципи медіації:

-        Добровільність

-        Нейтральність

-        Конфіденційність

-        Розподіл відповідальності

 

Правила медіації:

1. Не перебивати один одного

2. Не ображати один одного

3. Не завдавати фізичного болю один одному

4. Уважно вислуховувати один одного

 

5. Дотримуватись принципів медіації


В яких ситуаціях може застосовуватися медіація?

   Конфлікт між учнями (у випадках ображення, бійки, погроз, принижень, цькування тощо)

   Конфліктів між учнями та вчителями

   Конфліктів між дітьми та адміністрацією школи

   Конфлікти між учнями та батьками інших дітей

   Конфліктів між вчителями та батьками дітей

   Інших конфліктів між учасниками навчального процесу.

 

Особливою  рисою медіації є те, що сторони конфлікту спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання.

 

За додатковою інформацією

 Ви можете звернутися до шкільного медіатора

 

Броваренко Олени Миколаївни.


ПАМЯТКА

 

"Наука делать уроки"

 

Начинаем выполнять домашнее задание

Дети любят ритуалы и легко им следуют. Пусть приготовление уроков станет одним из таких ритуалов.

Первым делом наводим порядок на рабочем месте школьника. Необходимо проконтролировать, все ли есть для выполнения домашнего задания, удобно ли расположены на рабочем месте письменные принадлежности и учебники, правильно ли освещен стол.

А теперь открываем дневник и классифицируем задания по принципам:

* простые и сложные;

* письменные и устные;

* любимые и нелюбимые.

Не нужно начинать с самого сложного задания. Так как на трудное уходит порой очень много времени, что-то не удается, ребенок ощущает неуспех, у него пропадает желание работать дальше. Начать делать уроки стоит с самого любимого предмета – с того, что точно получится.

Понять и выучить

Препятствий в обучении можно выделить три:

1. нарушение принципа постепенности;
2. непонятное слово или символ, встретившееся в тексте или речи;
3. отсутствие представления о предмете изучения.

Если нарушается принцип постепенности, у ребенка не получается цельной картины изучаемого предмета. Упустив одно звено в цепочке рассуждений или не проделав практической работы, школьник теряет возможность продолжить полноценное обучение. Поэтому родители должны следить за тем, чтобы школьник поэтапно выполнял все задания.
Если ребенок замедлил темп в обучении, почувствовал, что он соображает хуже, чем 15 минут назад, это значит, что он встретил на своем пути непонятное слово. Это самое серьезное и наиболее часто встречающееся препятствие, а устраняется оно очень просто – при помощи словаря. Выявив причину, действуем по следующему алгоритму:

1. Находим выше по тексту то слово, которое ребенок не понимает (смысл которого не может передать своими словами).
2. Открываем словарь, находим толкование слова.
3. Включаем слово в разговорную речь (ребенок придумывает несколько предложений с этим словом).
4. Перечитываем весь текст, и если интерес к тексту не спешит появляться, возвращаемся к первому пункту.

Если после того, как ребенок прочитал словарь, слово не стало понятным, значит, речь идет об отсутствии представления о предмете изучения.
Чтобы устранить это препятствие, необходимо сделать предмет изучения наглядным: показать картинку, вылепить его из пластилина.

Учим правило

Нерифмованный отрывок из текста всегда запоминается хуже, чем стихи. Тем не менее, правила надо знать дословно. Чтобы запомнить правило, необходимо понять его и уметь объяснить своими словами. А теперь «зазубриваем».

* Несколько раз читаем правило вслух.

* Закрываем учебник, пытаемся повторить. Если не получается сразу, то можно подсматривать.

* Затем пишем правило по памяти, не подглядывая в учебник.

* Проверяем по книге. Ошибки исправляем красной пастой.

* Опять закрываем учебник, пишем, проверяем, исправляем ошибки.

И так до тех пор, пока правило не будет записано без ошибок. А теперь надо придумать к нему примеры. Через пару часов повторяем правило еще раз. Таким образом, оно откладывается на долгосрочное хранение.

Решаем задачу

Для решения задачи по математике или физике сначала уясняем, на какое она правило. Определяем, какие формулы необходимо знать для ее решения. Смотрим, что уже известно из условия, а что необходимо узнать. Делаем чертеж, схему, рисунок, описывающие условие задачи, а также краткую запись условия. Составляем план решения задачи: что мы должны узнать в конечном счете, а какие шаги будут промежуточными и приведут нас к правильному ответу. Когда задача решена, проверяем правильность ответа с двух позиций: с точки зрения здравого смысла (чтобы не получилось полтора землекопа) и делаем математическую проверку.

Пересказываем текст

Пересказ текста всегда начинается с его внимательного и вдумчивого прочтения. Если ребенок учится в начальной школе, то читаем обязательно вслух. Уточняем по словарю непонятные слова. Готовим план рассказа. Его можно составить по ключевым словам, задавая вопросы к тексту, или при помощи сюжетных картинок, иллюстрирующих текст. При этом талант рисовальщика не имеет значения – достаточно символов или схем. Важно, чтобы были выделены основные мысли каждого абзаца теста. Подбираем слова, характеризующие персонажей рассказа. Затем стараемся восстановить рассказ по составленному или нарисованному плану.

Готовимся к устному ответу

Многие школьники не считают нужным готовиться к устному ответу. А зря!
Чтобы приобретенные знания могли стать базой для последующего изучения материала, необходимо повторять материал, пройденный на уроках, и дома.
Для этого читаем заданный параграф, учим определения, даты, все, что выделено жирным шрифтом. Пересказываем текст, отвечаем на вопросы в конце параграфа. Выполняем задания к материалу.

Учим стихотворение

Если удается уловить стихотворный ритм, то заучивание стихотворения превращается в приятное занятие. Можно распевать стихотворные строки, в соответствии с ритмом качать головой и размахивать руками. Но бывает и так, что мелодика стихотворения ускользает, и тогда учим традиционным путем.
Читаем по книге. Представляем все, о чем там говорится. Можно представить мультик или мысленно нарисовать комикс по произведению. Если встречается непонятное слово – смотрим в словаре. Перечитываем, стараясь не подглядывать.
Закрываем книгу и рассказываем по памяти. Сколько подсмотрели – столько раз еще рассказываем.

Стихотворению, как и правилу, надо «отлежаться» в голове. Через пару часов еще раз читаем его и рассказываем.

Учим иностранные слова

На небольших полосках бумаги с одной стороны пишем иностранные слова, а с другой – перевод к ним. Пока пишем – запоминаем. Затем берем по одной полоске, читаем слово и подбираем перевод. Можно переводить с иностранного на русский язык, можно – с русского на иностранный. После нескольких занятий полосок будет много, их можно перехватить резиночкой, и не выкидывать, а время от времени повторять слова, оставшиеся от предыдущих уроков.

Для начала вам следует помогать ученику и контролировать, как идет процесс. А когда ребенок освоит этот способ, он вполне сможет обходиться и без помощи.

 

 

С уважением практический психолог школы-интернат: Броваренко Е.Н.


Поняття екзаменаційного стресу

 

Одним з досить поширених видів стресу є екзаменаційний стрес, тобто стрес, напередодні іспиту. Слово «іспит» в перекладі з латини означає «випробування». Іспит – це  процес оцінювання освітніх досягнень учнів з метою атестації або конкурсного відбору; в Єдиному іспиті в якості інструменту його проведення використовуються КВМи (Контрольні вимірювальні матеріали), або тести, розроблені для всіх регіонів у єдиному федеральному центрі.

Громадське життя людини постійно ставить його в ситуації «іспитів» - тих чи інших випробувань, де йому доводиться доводити свою соціальну спроможність, матеріальне благополуччя, фізичне самопочуття або рівень інтелекту. В принципі, симптоми екзаменаційного стресу ми можемо бачити у школярів перед контрольною роботою, у студентів під час сесії, у водіїв, вперше здають на права, у хірурга, який освоює нову операцію, у безробітного, який прийшов на співбесіду до потенційного роботодавця. Класичний приклад «екзаменаційного стресу» можна виявити в періоди здачі іспитів в будь-якому навчальному закладі. Безсонні ночі, тривожні думки, зниження апетиту, прискорений пульс і тремтіння в кінцівках – ось  типові прояви страху перед іспитами. Проведені в останні роки дослідження показали, що страх перед іспитами зачіпає всі системи організму людини: нервову, серцево-судинну, імунну та ін.

Еверлі Дж. І Розенфельд Р. встановили, що побоюючись іспиту учні можуть помітно поліпшити свої досягнення і навіть перевершити тих, хто іспитів не боїться. Тільки для цього, на думку вченого, необхідно доброзичливе ставлення до них з боку екзаменаторів – потрібно  щадити самооцінку учнів, менше лаяти їх і більше хвалити. Тільки в цьому випадку іспит може бути корисний.

Цікаво, що в той час як для одних людей проблемою є знизити рівень екзаменаційного стресу, для інших, навпаки, потрібно «як слід розлютитися» або злякатися, щоб повною мірою мобілізувати свої сили і успішно скласти іспит. Для кожної людини потрібен свій, оптимальний рівень хвилювання і страху, при якому він показує найкращі результати. В першу чергу, це залежить від типу вищої нервової діяльності або темпераменту: наприклад, для меланхоліків, що відносяться до слабкого типу нервової системи, бажано знижувати зайве збудження, а от для флегматика з сильним і інертним типом вищої нервової діяльності, щоб краще відповісти, необхідно, навпаки, більше переживати і боятися іспиту.

 

 

Симптоми екзаменаційного стресу

 

Розглянемо типові симптоми екзаменаційного стресу, які можуть бути віднесені до однієї з чотирьох груп:

 

Фізіологічні симптоми

• посилення шкірного висипу;

• головні болі;

• нудота;

• діарея;

• м'язова напруга;

• поглиблення і почастішання дихання;

• прискорений пульс;

• перепади артеріального тиску.

 

Емоційні симптоми

• почуття загального нездужання;

• розгубленість;

• паніка;

• страх;

• невпевненість;

• тривога;

• депресія;

• пригніченість;

• дратівливість.

 

Когнітивні симптоми

• надмірна самокритика, порівняння своєї підготовленості з іншими в невигідному для себе світлі;

• неприємні спогади про провали на іспитах у минулому (своїх чи чужих);

• уяву негативних наслідків невдачі на іспиті;

• кошмарні сновидіння;

• погіршення пам'яті;

• зниження здатності до концентрації уваги, неуважність.

 

Поведінкові симптоми

• прагнення займатися будь-яким іншим справою, аби не готуватися до іспиту;

• уникнення будь-яких нагадувань про іспити;

• зменшення ефективності в навчанні в екзаменаційний період;

• залучення інших людей в тривожні розмови про майбутні іспити;

• збільшення вживання кофеїну та алкоголю;

• погіршення сну і погіршення апетиту.

 

 

Профілактика екзаменаційного стресу

 

• Практично кожна людина здавав у своєму житті іспити. І рідко хто чекав іспит з нетерпінням. Адже за цим часто стоїть серйозне напруження, відмова від звичного режиму, страх не здати або здати не так, як хочеш, підвищення тривожності і, як наслідок, погіршення загального психологічного та фізіологічного стану.

 

• У дитячому віці досвід серйозних випробувань ще дуже невеликий, психологічного гарту недостатньо. Тому іспити найчастіше приносять справжні страждання.

 

• Дослідження показують, що за екзаменаційний період в школах і вузах 48% юнаків і 60% дівчат помітно втрачають у вазі, а кров'яний тиск у них підвищується до 140-155 мм ртутного стовпа.

 

• Розглянемо, звідки береться екзаменаційний стрес.

 

• Причин екзаменаційного стресу декілька: інтенсивна розумова діяльність, навантаження на одні й ті ж м'язи і органи через тривале сидіння за підручниками, також порушення режиму сну і відпочинку.

 

• Але головний фактор, що провокує виникнення екзаменаційного стресу, - це  негативні переживання. Іспити – це  серйозне випробування на міцність всієї нервової системи і перевірка не тільки знань випускника, але і його психологічної стійкості.

 

• Напевно, повністю екзаменаційний стрес зняти неможливо, адже будь-яка нова ситуація завжди викликає хвилювання, але зменшити його і поліпшити контроль за своїми емоціями звичайно можна. Налаштувати себе на перемогу, мобілізувати свої сили і можливості на іспитах, зменшити тривожність і занепокоєння в стресових ситуаціях допоможуть розроблені нами рекомендації.

 

 

Способи зняття нервово-психічної напруги

 

Зверніть увагу на стан свого фізичного і психічного здоров'я. Фізіологічні ознаки стресу: безсоння, головні болі, серцебиття, болі в спині, в шлунку, в серці, нетравлення шлунка, спазми. Психологічними ознаками стресу є неуважність, розлад пам'яті, тривожність, плаксивість, зайве занепокоєння, безпричинні страхи, дратівливість. Це призводить до втрати впевненості в собі, до виникнення різних захворювань, психічних розладів і до лікарської залежності.

 

Способи зняття нервово-психологічної напруги:

 

1. Релаксація - напруга - релаксація - напруга і т.д.

2. Спортивні заняття.

3. Контрастний душ.

4. Прання білизни.

5. Миття посуду.

6. Пальчикові малювання (ложка борошна, ложка води, ложка фарби). Плями. Потім поговорити про них.

7. Зім'яти газету і викинути її.

8. Змагання: своє напруження вкласти в «зминання» газетного аркуша, зробити цей клубок якомога менше і закинути подалі.

9. Газету порвати на дрібні шматочки, «ще дрібніше». Потім викинути на смітник.

10. Зліпити з газети свій настрій.

11. Зафарбувати газетний розворот.

12. Голосно заспівати улюблену пісню.

13. Покричати то голосно, то тихо.

14. Потанцювати під музику, причому як спокійну, так і «буйну».

15. Дивитися на палаючу свічку.

16. Вдихнути глибоко до 10 разів.

17. Погуляти в лісі, покричати.

18. Порахувати зуби язиком з внутрішньої сторони.

Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц