ПРОСТЕ  ТА  СКЛАДЕНЕ РЕЧЕННЯ


ВАРІАНТ 1

 

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь(0,5б.)

1. Складений підмет вжито в реченні:

 A) Хто топиться, той за соломину вхопиться .

 Б) Народилися мої дід та баба ще кріпаками, побралися уже вільними .

 B) Маланка з Гафійкою теж заробляли .

 Г) І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум’я й води .

2. Складений присудок вжито в реченні:

 A) А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгоряється пожар .

 Б) Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати в челядницькій .

 B) Ні, любий тату, я буду слухатись .

 Г) Тече вода в синє море, та й не витікає .

 

3. Тире між підметом і присудком не ставиться в реченні:

 A) Рідний батько це найвища святиня у світі.

 Б) Ти пісня моя лебедина.

 B) Бути чабаном це не прогулюватись з ґирлиґою по степу та їсти кашу чабанську .

 Г) Гармонійне злиття ідеї з художньою формою ось формула ідеального твору мистецтва.

 

4. Порівняльний зворот не виділяється комами в реченні :

 A) Дощ ллє як із відра.

 Б) Весняне сонце вже припікало як улітку.

 B) І всі ми як один підняли вгору руки .

 Г) Припадаю вустами до слова мов до стиглого грона калини .

 

5. Форму присудка при підметі вжито неправильно в реченні:

 A) Іти було важко.

 Б) Радіють і небо, і море, і земля.

 B) Біля вогнища сиділи група туристів.

 Г) УАН була заснована 1918 року за сприяння гетьмана П. Скоропадського.

 

6. Через дефіс пишуться всі прикладки в рядку:

 A) озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;

 Б) сон/трава, Москва/ріка, поет/романтик;

 B) сніжинки/пушинки, трава/деревій, фільм/»Земля»;

 Г) жук короїд, твір опис, собака вівчарка.

 

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

7. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в цьому. (1,5б.)

 1) Простий дієслівний присудок;

 2) дієслівний складений присудок;

 3) іменний складений присудок.

 

А. Серед тонкого попискування синичок чути посвисти червоно-рудих красенів снігурів.

 Б. Тоді Десна була глибокою і бистрою річкою.

 В. На погребні любив спати дід.

 Г. Шум акацій… Посьолок і гони.

 

8. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

 1)    Обставина;

 2)    означення;

 3)    додаток.

A. Тиша і холод обіймають його .

 Б. Розквітає калипа і стас гарною, як дівчина у весільному вбранні .

 В. Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним .

 Г. Теплохід пішов по Дніпру вниз .

 

9. Установіть відповідність між реченням і видом обставини в ньому.

 1)    Обставина міри;

 2)    обставина способу дії;

 3)    обставина місця.

A. Йде боєць додому із походу .

 Б. Скоро перша паморозь посріблить траву, листя кущів і дерев .

 B. Сад музикою сповнений по вінця .

 Г. І трудимось теж на совість .

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання тематичного оцінювання з української мови №10-11 до нього

 (1) Зовнішній вигляд міфологічних богів та духів був у прямій залежності від їх здібностей та якостей. (2) Святовид бог війни та перемоги у західних слов’ян. (3) Він зображується чотириголовим. (4) Ріг сідло меч символи цього бога. (5) Ночами він їздить на білому коні й змагається з нечистою силою.

 

10. Позначте речення, у яких між підметом і присудком необхідно поставити тире. (1,5б)

 

11. Позначте речення, які містять однорідні головні члени речення. (1,5б.)

 

12. Складіть невеликий опис у художньому стилі «Вулиця, на якій я живу» (6-7 речень). Використайте у ньому складені дієслівні присудки і порівняльний зворот.(2б.)

 

ВАРІАНТ 2

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь (0,5б.)

1. Складений підмет вжито в реченні:

 A) Любить свій край – це для народу жити, боротися за юне, за нове .

 Б) Цілували Євпраксії руку два герцоги, чотири архієпископи.

 B) Я честь віддам титану Прометею, що не творив своїх людей рабами .

 Г) Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать .

 

2. Складений присудок вжито в реченні:

 A) Оженитися – не дощик переждати .

 Б) Буду я навчатись мови-блискавиці в клекоті гарячім кованої криці…

 B) Я вмію зневажати скрутне становище і нехтувати небезпеку .

 Г) Ночами він їздить на білому коні й змагається з нечистою силою.

 

3. Тире між підметом і присудком не ставиться в реченні:

 A) Огонь в одежі слова безсмертна, чудотворна фея, правдива іскра Прометея .

 Б) Кожне слово це ніби діамантова намистинка на величезному разку нашої пребагатої мови .

 B) Життя як вокзал. Хто приїжджає, хто від’їжджає .

 Г) Класична пластика і контур строгий, і логіки залізна течія оце твоя, поезіє, дорога.

 

4. Порівняльні звороти комами не виділяються в реченні:

 A) Із степу як із вогкої печери тягло свіжою прохолодою.

 Б) Це місто прекрасне як усмішка долі.

 B) Він був неначе сонний .

 Г) Він справді здригнувся немов ступив у студену воду .

 

5. Форму присудка при підметі вжито неправильно в реченні:

 A) Як назбиралось тії птиці, як назбиралося звірів.

 Б) Більшість сприйнялипропозицію схвально.

 B) Сотня рук здійнялася вгору.

 Г) Райвно розглянув питання забезпечення шкіл підручниками.

 

6. Окремо пишуться всі прикладки в рядку:

 A) козак/нетяга, мати/героїня, риба/щука;

 Б) пісня/дума, співець/Перебендя, озеро/Байкал;

 B) сердега/Ярема, гори/Карпати, птах/орел;

 Г) дівчина/красуня, місто/Тбілісі, дуб/велетень.

 

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. (1,5б.)

7. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

 1) Простий дієслівний присудок;

 2) дієслівний складений присудок;

 3) іменний складений присудок.

 

А. Глас вопіющого в пустині, напевно, був чутніший, як у нас.

 Б. Коли другії облизня піймали, то й ми остерігаємося .

 В. Довга зимова ніч. Довга .

 Г. Вони стараються не думати.

 

8. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

 1)    Додаток;

 2)    означення;

 3)    обставина.

 

A. Ми готувалися переходити лінію фронту .

 Б. Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий.

 В. Український степ чарівний і величний .

 Г. Унизу під городом жалюгідно животіє  чорний люд .

 

9. Установіть відповідність між реченням і видом обставини в ньому

1)    Обставина місця;

 2)    обставина часу;

 3)    обставина способу дії.

 

A. Життя йде розмірено, чітко, напружено й упевнено .

 Б. І море там буде, де степ був одвіку.

 B. Усе минає, але любов після всього зостається.

 Г. Честь втратити – втратити багато.

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього

 

 (1) Міфологія це фантастичне уявлення про світ це приклади про богів духів героїв.

(2) Міфологічні уявлення первічної людини були основним способом приймання нею життя. (3) Міфи найперший пласт культурного існування людства що став джерелом релігії науки мистецтва. (4) Зовнішній вигляд богів та духів був у прямій залежності від їх здібностей та якостей. (5) Міфологія давніх слов’ян ніяк не менш цікава за міфи греків та римлян.

 

 

10. Позначте речення, у яких необхідно поставити тире між підметом і присудком . (2б.)

 

11. Позначте речення, ускладнені одноріднимим означеннями. (2б.)

 

12. Складіть невеликий опис у художньому стилі «Мій улюблений куточок рідного міста (села)» (6-7 речень). Використайте у ньому складені іменні присудки і речення з однорідними членами.   (2б.)

 


СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ. СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ І РЕЧЕННЯ


 

ВАРІАНТ 1

 

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

1. Усі подані словосполучення єіменниковими в рядку:

 A) доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;

 Б) берег річки, осіння прохолода, батьківська хата;

 B) розмовляти про справи, один із багатьох, німе запитання;

 Г) брат з сестрою, уміння працювати, міцніший за сталь.

 

2. Односкладним є речення в рядку:

 A) Мене сьогодні голуб розбудив (Л. Костенко).

 Б) Черешні тут росли високі й розкішні (О. Гончар).

 B) Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О.Довженко).

 Г) Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників та півонії (І. Нечуй-Левицький).

 

3. Непоширеним є речення в рядку:

 A) Хліб і рушник – одвічні людські символи (В. Скуратівський).

 Б) Хмельницький був іншої думки (П. Панч).

 B) На південь стікає зоряна імла Чумацького Шляху (М. Стельмах).

 Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка (О.Довженко).

 

4. Складним є речення в рядку:

 А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький).

 Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі (3 журналу).

 В) Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй (Л. Костенко).

 Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях (О. Гончар).

 

5. Спонукальним є речення в рядку:

 A) Невже до нього нема довіри? (К. Гордієнко)

 Б) Встаньте, слухайте всемогущого поклику весни! (І. Франко)

 B) Моя душа здригнулася словами (Л. Костенко).

 Г) В епоху спорту і синтетики людей велика ряснота (Л. Костенко).

 

6. Допущено помилку у словосполученні в рядку:

 А) поквитатися з насмішником;

 Б) ліки для хвороби;

 В) покладатися на друзів;

 Г) братися за роботу.

 

Завдання 7-9 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

7. Установіть відповідність між словосполучепням і головним словом у ньому.

 1) Утомлена мама;       А. Утома;

 2) утомлена за день;    Б. мама;

 3) утома від роботи.     В. утомлена;

4) від роботи тяжкої     Г. від роботи.

 

8. Установіть відповідність між словосполученнями, які є синонімічними

1)після виконання роботи;             А. Робота виконана;

 2) після повернення зі школи;      Б. захмарні вершини;

 3) вершини за хмарами;               В. повернувшись зі школи;

4)роботу виконано              Г. виконавши роботу.

 

9. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.

 1) Додаток;        А. А дитя осталось, плаче бідне… (Т. Шевченко)

 2) означення;    Б. Пілікає нудно десь гармошка (А. Головко).

 3) обставина.    В. Так, ти богиня! (І. Франко)

 4) підмет            Г. Праця чоловіка годує, а лінь марнує (Народна творчість).

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання №10-11 до нього

 (1) Вишитий рушник створював настрій, формував естетичні смаки, був узірцем людської працьовитості. (2) Він пройшов крізь віки, він і нині усимволізовує чистоту почуттів. (3) Хліб-сіль на вишитому рушникові були високою ознакою гостинності української, як і інших сусідніх народів. (4) Кожному, хто приходив з чистими помислами, підносили цю давню слов’янську святиню. (5) Цей звичай пройшов віки, став доброю традицією в наш час.

 

10.    Позначте речення, які є простими.

11.    Позначте речення, у яких наявні однорідні присудки.

12.    Висловіть власні міркування з приводу того, що таке людяність (6 -7 речень). Використайте різні типи речень за метою висловлювання: розповідні, питальні та спонукальні.


 

ВАРІАНТ 2

 

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь

1. Усі подані словосполучення с прислівниковими в рядку:

 A) хліб і сіль, прийти пізно, далеко від дому;

 Б) жити чесно, щедро пригостити, п’ятами накивати;

 B) згідно з законом, добра звістка, радісно на душі;

 Г) ближче до людей, краще за художника, щиро привітати.

 

2. Односкладним є речення в рядку:

 A) Ніч єкриницеюбез дна (М. Рильський).

 Б) Як любо йти коханою землею і рідний вітер пити без кінця (В. Сосюра).

 B) Цей звичай пройшов віки (Народна творчість).

 Г) Світло сяйною хвилею хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах (Є. Гуцало).

 

3. Непоширеним є речення в рядку:

 A) Вже надворі стало світати (І. Нечуй-Левицький).

 Б) Велике діло – писані слова! (Л. Костенко).

 B) Полюють зайців по-різному (Остап Вишня).

 Г)  Федора то шиє, то поре (Народна творчість).

 

4. Складним є речення в рядку:

 A) О наші передчасно посивілі матері, із сапкою в руках, із серпом на плечі та болючою в очах югою (М. Стельмах).

 Б) Кожен запорожець приписувався до певного куреня і мав відбувати військову службу в січовій залозі, у різних командах, роз’їздах (3 журналу).

 B) Рушник з давніх-давен символізував не тільки естетичні смаки, він був своєрідною візиткою, а якщо точніше – обличчям оселі, відтак і господині (В. Скуратівський).

 Г) Закони вод, вітрів, і хмар, і світла відкрились нам у ті далекі дні (В. Сосюра).

 

5. Спонукальним є речення в рядку:

 A) Життя людське коротке, а світ такий чарівний (В. Козаченко).

 Б) Що ж воно таке, отой берег дитинства, в чому його притягальна сила, якими вимірами означити це непересічне поняття (В. Скуратівський).

 B) Ой не шуми, луже, зелений байраче (Народна творчість).

 Г) Як пощастило дівчинці в сімнадцять! (Л. Костенко)

 

6. Помилку допущено в словосполученні в рядку:

 А) погляд на проблему;

 Б) опанувати мову;

 В) захворів завдяки недбальству;

 Г) згідно з розпорядженням.

 

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою

7. Установіть відповідність між словосполученням і головним словом у ньому,

 1) Приємна розмова;           А. Приємно;

 2) приємно від розмови;      Б. з товаришем;

 3) приємно розмовляти       В. розмовляти;

4) з моїм товаришем             Г. розмова.

 

8. Установіть відповідність між словосполученням і його синонімічним словом.

 1) Небезпечна ситуація;        А. Паркан;

 2) казати неправду;                Б. обманювати;

 3) огорожа з лози.                   В. небезпека;

 4)нічого не робити                  Г. байдикувати.

 

9. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

 1)    Додаток;

 2)    обставина;

 3)    означення.

4)     підмет

A. Дорога й праця – сестри рідні і благовісниці живі (М. Рильський).

 Б. Починалось бабине літо (І. Нечуй Левицький).

 B. Надворі почало свіжішати (І. Нечуй-Левицький).

 Г. Нещастя об’єднує людей (В. Гжицький).

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього

 (1) Земля дитинства, стежки ранньої лоності..! (2) Кому не снилися вони в далеких мандрівках, хто не відчував їхнього поклику, чия чутлива душа пе прагла повернутися на схилі літ у чарівну казку дитинства?0 (3) Усе скороминуще в цьому світі. (4) Але чи так уже й все?Пам’ять, якщо вона не полишає людину, не робить її забудькуватою, неодмінно житиме отим далеким спогадом дитинства. (5) І чим далі людина відпливає роками, тим більшатиме тяга до нього.

 

10. Позначте прості речення.

11. Позначте речення, у яких міститься риторичне запитання.

 

12. Висловіть власні міркування з приводу того, що таке чесність (6 -7 речень). Використайте різні типи речень за метою висловлювання: розповідні, питальні та спонукальні.


Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц