ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор ЗОШ-інтернату

______________О.В.Лебедь

 

План роботи шкільної бібліотеки на осінніх канікулах

 

№ з\п

Дата

Зміст роботи

1

23.10.2017

"Книжкова лікарня” (5-6кл.)

2

24.10.2017

Ознайомлення з бібліотекою  учнів 1-го класу. Читання казок

3

25.10.2017

Перегляд відеороліків до теми”Здоровий спосіб життя”. Обговорення ситуацій

4

26.10.2017

Гра-тест “Правда і вигадка про звичайних тварин” (2-5 кл.)

5

30.10.2017

Бібліотечний урок “Книгодрукування в Україні” (4 кл)

6

31.10.2017

Перегляд мультфільмів, обговорення, ознайомлення з автором

7

01.11.2017

Бібліотечний урок “Основні елементи книги”

8

02.11.2017

Читання літератури

9

03.11.2017

Бесіда “Сторінками казок В.О.Сухмлинського” (5 кл)

 

 

 

Бібліотекар Мінаєва С.П.

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор ЗОШ-інтернату

______________О.В.Лебедь

 

План роботи шкільної бібліотеки в рамках

Місячника шкільних бібліотек

“Шкільна бібліотека — за здоровий спосіб життя”

 

№ з\п

Дата

Зміст роботи

1

06.10.2017

Виставка-огляд літератури “Бібліотека -за здоровий спосіб життя”

2

09.10.2017

Анкетування в 7-9 класах:

- “Чи знаєш ти про вплив тютюнового диму”

- “Наркотична небезпека”

- “За здоровий спосіб життя”

3

12.10.2017

Конкурс плакаті та малюнків “Здорові діти — здорове майбутнє”

4

17.10.2017

Літературно-пізнавальний конкурс “Я здоров'я бережу, сам собі допоможу” (8-9 кл)

5

18.10.2017

Круглий стіл “Здоров'я  - вічна мрія людства” (6 кл)

6

19.10.2017

Година спілкування “кожна людина — творець своєї долі” (9 кл)

7

Протягом місяця

Тематичні виставки, присвячені профілактиці наркоманії, алкоголізму, тютюнопалінню

 

 

 

Бібліотекар Мінаєва С.П.


УЗГОДЖЕНО:

Заступник директора з

навчальної роботи

___________ І.М.Іванченко

 

Графік проведення бібліотечних уроків

на 2015 – 2016 навчальний рік

 

Клас

Дата

Тема

 

Відповідальний

1-а

Вересень

«Мандрівка книжковим містом» (екскурсія  в бібліотеку)

бібліотекар

1-б

Вересень

«Знайомтесь – шкільна бібліотека»

Бібліотекар

 

2

Вересень

«Правила поводження з книжкою»

Бібліотекар

 

Квітень

«Ілюстрація в книзі»

Бібліотекар

3

Жовтень

«Книжкова виставка – помічник у виборі книг»

Бібліотекар

Лютий

«Звідки прийшла книга»

 

Бібліотекар

4

Листопад

«Основні елементи книги»

Бібліотекар

Січень

«Які книги допомагають мені вчитись»

 

Бібліотекар

5

Листопад

«Як створюється книга»

Бібліотекар

 

Січень

«Відгук про книгу»

Бібліотекар

6

Грудень

«Шкільна бібліотека – це не тільки книги»

Бібліотекар

Жовтень

«Щоденник чтача»

Бібліотекар

7

Грудень

«Штурмани книжкових морів»

Бібліотекар

Жовтень

«Книгодрукування в Україні»

Бібліотекар

Лютий

«Періодичні видання для середнього шкільного віку»

Бібліотекар

8

Лютий

«Виникнення бібліотек. Бібліотеки давнини»

Бібліотекар

 

Квітень

«Довідкова література та шляхи її використання»

Бібліотекар

9

Листопад

«Бібліотечно – бібліографічні засоби пошуку літератури. Робота з словниками,  довідниками, енциклопедичною літературою»

Бібліотекар

Січень

«Бібліографія. Анотація»

Бібліотекар

 

УЗГОДЖЕНО:

Заступник директора з

навчальної роботи

___________ І.М.Іванченко

 

ПЛАН

роботи на вересень 2015 – 2016 н. р.

№ з/п

Заходи

Дата

Відповідальний

1.       

Видати підручники учням 1 – 9 класів.

01.09 – 03.09

Бібліотекар

2.

Книжкова виставка до Дня визволення Донбасу.

08.09

Бібліотекар

3.

Бібліотечний урок: «Правила поводження з книжкою»

09.09

Бібліотекар

2 клас

4.

Книжкова виставка: «Увага! Діти на дорозі.»

 

11.09

Бібліотекар

5.

Перевірка підручників.

14.09

Педагог – організатор,

бібліотекар

6.

Екскурсія перших класів до бібліотеки: «Мандри книжковим містом».

15.09

Бібліотекар, класоводи

7.

Робота книжкової лікарні.

17.09

Бібліотекар

 

8.

Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів.

Протягом року

Бібліотекар

9.

Бесіда «Сторінками казок В.О.Сухомлинського»

21.09

Бібліотекар, 5 клас

10.

Вікторина «Казковий калейдоскоп»

 

23.09

Бібліотекар, 6

11.

Підготовка і здача макулатури.

 

24.09

Бібліотекар

12.

Книжкова виставка до Дня народження Карпенка – Карого»

29.09

бібліотекар

 

 

 

 

 


Цікаве про книгу.

 

            Вчені підрахували, що в 1600 р. вийшло у світ всього 6078 видань. Протягом наступного століття їхня кількість подвоїлась, ще через століття зросла на 40% (1800 р. – 18646).  Вже у ХІХ столітті кількість надрукованих книг і брошур збільшилася майже вдесятеро (1900 р. – 158888).

         У ХХ столітті обсяг друкованої продукції стрімко зростає: за першу половину століття виробництво книг збільшилось на 70%.

         Кількість книг, яку може прочитати людина за все своє життя, не перевищує 6 – 8 тис., якщо читати щоденно по 50 сторінок.

         Найбільша у світі книга – «Суперкнига», видана в 1976 р. в Денвері, штат Колорадо, США. Її розміри 2,74х3,07 метра, вага 252,6 кг. В книзі 300 сторінок.

         В політехнічному музеї в Москві зберігається унікальна книга поезій Т.Г.Шевченка. Її створив український майстер Микола Сядристий. Книга має 12 сторінок, кожна площею 0,6 мм2. Зшита павутинкою, обкладинка -  з пелюстки безсмертника, під мікроскопом можна прочитати і самі тексти.

         Один ком пакт диск (різновид оптичного диску) вміщує 250 тис. сторінок тексту. На компакт – дисках площею близько 4 м можна помістити тексти всіх книжок світу.

         Нині пристрій розміром з ніготь людської руки може зберігати інформацію що дорівнює за обсягом 100 книгам по 500 сторінок кожна.



Ті, хто читають книги, завжди будуть

керувати тими, хто дивиться телевізор.

                                   Далай Лама


О, книго, - ти найбільша з див!

   


1.       Найменування закладу освіти – Загальноосвітня школа – інтернат І – ІІ ступенів Димитровської міської ради  Донецької області.

2.       Індекс, повна адреса – 85327, Донецька обл., м. Димитров, вул. Л.Чайкіної, 32.

3.       Контактний телефон – (06239) 7 – 64 – 38.

4.       Електронна адреса – school_internat_@mail.ru.

5.       Сайт навчального закладу – http://dymytrovinternat.jimdo.com/-

6.       Склад бібліотечного фонду – 17555

Научно – методична література – 3334

Художня література – 8498

Навчальна література – 4285

Періодика – 5

Довідкова література – 1438

7.       Состав ДБА (довідково – бібліографічний апарат):

-         Каталоги - абетковий, систематичний;

-         Картотеки підручників, надходження періодичних видань.

8.       Напрямок роботи бібліотеки:

-         Формування інформаційно – бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно – бібліографічних занять.

Мета: вивчення формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації.

Задачі:

-         Інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально – виховного процесу освітнього закладу у засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіті школярів;

-         Виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації;

-         Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов'язку, відкритої для інтелектуального, духовного і творчого розвитку;

-         Створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо.

9.       Кредо: «Пізнання безкрайнє, воно не має перешкод, треба тільки бажати йти цим шляхом».

10.   Історія бібліотеки.

Є у нашій школі затишний куточок, де кожного дня збирається галаслива юрба дзвінкоголосої дітвори. Це наша бібліотека.

            Шкільна бібліотека – це фундамент освіти і самоосвіти, за своєю сутністю вона є берегинею людського знання, зафіксованого у документах та художньому слові.

            Своє існування наша бібліотека розпочинає з 1960 року. Фонд бібліотеки був невеликий. Поступово фонд збільшувався і в школі з'явилась нова посада – бібліотекар, яку з 1980 року займала Бунтовська Наталія Миколаївна. Вона проводила тематичні виставки книжок, передвижні виставки літератури, заходи та інше.

            Бібліотека має читальну залу і книгосховище.

            За останні роки надійшло багато видань, які допомагають отримати учням та вчителям нову корисну інформацію, як для використання у навчанні і роботі, так і для розвитку творчої особистості.

            На даний момент у бібліотеці є комп'ютер з підключенням до мережі Інтернет. Учні молодших класів у читацькі години дивляться пізнавальні передачі, а учні старшої ланки пишуть реферати.

            Бібліотека разом з педколективом та учнями постійно бере участь у проведенні Всеукраїнського конкурсу «Живи, книго!»

11.   Досягнення:

У 2009 році бібліотекар виконувала роботу на область з теми до Всеукраїнського огляду – конкурсу «Живи, книго!» і отримала «Подяку». У 2010 році учениця 8 класу Кугушова С. приймала участь у міському конкурсі «Найкращий читач року» серед шкіл міста і посіла ІІ місце.

12.   Перспективи розвитку:

Бібліотека бере на себе відповідальність за підготовку читачів до майбутніх змін у суспільстві, надаючи їм різні інформаційні можливості та навчаючи їх сучасним технологіям отримання знань. Вона робить свій внесок у формування людини нового типу, стимулюючи аналітичні здібності, допомагаючи людям осмислено оперувати різними міждисциплінарними знаннями з метою вирішення нових нестандартних проблем.

Бібліотека повинна забезпечувати високий рівень надання учням інформації за допомогою інформаційно – комунікативних технологій, якими можна користуватися у будь – який час, має стимулювати вироблення нових знань, надаючи новій генерації вчених і творчих особистостей найбільш вагомі інтелектуальні активи для створення економіки знань, що виходить на перший план суспільного життя.

Користувач розглядається як центральна фігура у бібліотеці, тому основним завданням у створенні нової системи обслуговування є підвищення якості, ефективності та швидкості обслуговування користувача на всіх стадіях: від запису в бібліотеку до здобуття необхідної інформації.

В перспективі розвитку бібліотеки – впровадження автоматизованої бібліотечно – інформаційної системи (АБІС), комплексу автоматизованих програмно – керованих програм, доступ до електронних версій літератури, створення більш комфортних умов роботи бібліотекаря та читачів.

Бібліотека бачить у приєднанні до мирової інформаційної мережі, а також у застосуванні нової концепції діяльності шкільної бібліотеки щодо перетворення її на шкільний бібліотечно – інформаційний центр з широким спектром інформаційних, просвітницьких, культурологічних та медіа послуг.

13.   Модель бібліотеки майбутнього:

Внутрішня організація бібліотеки ХХІ століття має бути такою, щоб жодна людина не могла засумніватися у тому, що це справжній інтелект центр, уся діяльність якого спільно з навчальними і культурними закладами спрямована на розвиток  людей нових здібностей, спроможних засвоїти якісно нову форму інформації – гармонізовані знання.

Науково – інформаційна діяльність бібліотеки ХХІ століття буде переважно будуватися на виділенні зі сховищ даних нових знань, що в явному вигляді в них не містяться, а це потребує перерозподілу функцій всередині бібліотеки для проведення великої аналітичної роботи і спрямування зусиль колективу на генерування нової інформації. Суспільство знань вимагає від усіх інституцій орієнтування на наукоємні технології. Стосовно бібліотек така ідеологема потребує визначення стратегічним напрямом розвитку в них інтелектуальних інформаційних технологій, оскільки завданням сучасної бібліотеки є створення орієнтованих на користувача сервісів, в основі  яких лежать нові технології.

Це надзвичайно висока місія бібліотеки, оскільки масове виробництво знань з використанням інформаційно – комунікативних технологій потребує постійного, щоденного вдосконалення організації роботи бібліотек на такому рівні, який би дозволив ім. разом з науковими і соціальними інститутами забезпечити підготовку високоякісного людського капіталу до суспільства знань, головною метою якого має бути забезпечення високої якості і безпеки життя кожної людини.

Бібліотеки відіграють ключову роль у розвитку інформаційного суспільства, оскільки вони мають досвід в організації світового знання, його забезпечення і надання доступу до нього. Бібліотекарі знаходять засоби переведення цього знання у цифрову форму і реалізують таку задачу спільно з партнерами. Бібліотеки є шлюзами до знання і культури, надаючи доступ до інформацій, ідей і творчих робіт у різних формах. Нові технології дозволяють знанням виходити за межі бібліотек. Але без бібліотекарів – хранителів світової пам'яті – технології безпорадні. 

Сучасний читач – це читач, який володіє інформаційними технологіями, працює з тематичними електронними бібліотеками і цифровими архівами.

Швидкий доступ до наявної літератури, забезпечення збереження інформації, мережевих сервісів з якісним доступом користувачів до ресурсів, надійні системи переданих даних, доступ до електронних версій літератури, підтримання в приміщеннях книгосховищ таких кліматичних умов, що відповідають нормам, здійснення контролю доступу до приміщень бібліотеки.

14.   Перлини бібліотечної роботи.

Питання бібліотечно – інформаційної грамотності завжди були і залишаються актуальними. Вважалося, що якщо людина володіє вільним пошуком інформації в довідкових апаратах бібліотек, то вона зможе почерпнути для себе максимум потрібної  інформації.

            Важливо вже з наймолодшого віку прищеплювати навички самостійного пошуку інформації, формування уміння її ефективного збору.

            З учнями проводяться як традиційні бібліотечні уроки, так і заходи з використанням інноваційних технологій: літературно – бібліографічні ігри (кросворди, сканворди, ребуси), ігри – конкурси бібліотечних ерудитів, вікторини.

            Ігри – подорожі: «Слово до слова – зложиться мова», «Екскурс у казку»;

            гра – змагання: «Чарівний світ казок»,  інтелектуальна гра «Найрозумніший»;

            вистава – подорож у часі «Чарівна куля», «Тиждень книги».

15.   Зоряний захід:

Свято до Дня української писемності і мови «Рідна мово моя, не мовчи». Воно проводилось з метою виховання любові до рідної мови, художнього слова, формувати культуру мовлення, розкриття поняття «рідна мова». Виховання потреби зберігати, як святиню, все те, що пов'язує нас з рідною землею, любов до народної мудрості, до краси і гармонії навколишнього світу.

 

 

 

 

 


15.09.15 р. до бібліотеки ЗОШ-інтернату завітали учні 1 класу, їм були презентовані книжкові виставки, бібліотекар Костик М.В. провела екскурсію та розповіла дітям  про правила поведінки у бібліотеці, про правила поводження з книгою та про гігієну читання.


Ю Н И Й  Ч И Т А Ч У!

Чому тобі потрібні бібліотечно – бібліографічні знання?


 

            Згідно з Конвенцією «Про права дитини» кожна дитина має право користуватися джерелами інформації, як і доросла людина.

            У сучасному світі без інформації жодна людина не може почувати себе комфортно. Нові знання допомагають дитині розвиватися і творити.

            Сьогодні книга і бібліотека, разом із телебаченням та Інтернетом, залишаються  головним джерелом нових знань для будь – якої людини. Тому дуже важливо навчитися шукати потрібну інформацію у величезній кількості друкованої продукції, впевнено спілкуватися з книгою.

            Ми чекаємо на тебе на бібліотечних уроках, на яких ти дізнаєшся про:

·        Історію створення книги;

·        Структуру книги;

·        Довідковий апарат бібліотеки;

·        Що таке систематичний і алфавітний каталог і як ним користуватися;

·        Періодичні видання для дітей та юнацтва;

·        Нові інформаційні технології;

·        Безліч цікавого у світі інформації.

 

Будь уважним! У бібліотеці чимало стендів і тематичних папок, які допоможуть тобі у спілкуванні з книгою та, звичайно, навчать бережливому ставленню до неї.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У БІБЛІОТЕЦІ

З       ·         Заходячи до бібліотеки, треба привітатись з бібліотекарем.

 

·         Коли просиш у бібліотекаря книжку або допомогу у пошуку книжки, не забувай про слова ввічливості: "будь ласка" та "дякую".

 

·         До бібліотекаря звертайся на ім'я по батькові.

 

·         Якщо книжку тобі видали в читальному залі – тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку не вголос. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам’ятай: поруч є й інші читачі – їм твої репліки будуть заважати.

 

·         Не треба приходити до бібліотеки з їжею.

 

·        Бібліотека – не спортивний майданчик, не треба бігати, штовхатись, голосно розмовляти. Краще зверніть увагу на книжки. Ви можете взяти додому почитати 1-2 книги.

 

·         Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".

Користувачі мають право:

♦ користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат;

♦ отримувати консультаційну допомогу у пошуку та виборі джерел інформації;

♦ використовувати довідково-бібліографічний апарат: каталоги, картотеки;

♦ одержувати бібліотечно-бібліографічні та інформаційні знання, навички й вміння самостійно користуватись бібліотекою, книгою, інформацією;

♦ отримувати утимчасове користування документи із фондів бібліотеки не більше ніж на 12 днів. Термін користування документами на прохання користувача може бути продовжений, якщо на них відсутній попит інших користувачів;

♦ брати участь у роботі бібліотечної ради;

♦ висловлювати свої пропозиції щодо покращення роботи бібліотеки дирекції школи.

                                                         Користувачі зобов’язані:

♦ Не виносити з бібліотеки книги, які не записані у формулярі.

♦ Бережливо ставитись до друкованих творів та інших носіїв інформації, які отримують з фонду бібліотеки (не робити в них помітки, не підкреслювати, не виривати і не загинати сторінки).

♦ Користуватися цінною, в єдиному примірнику, літературою, довідковими виданнями тільки в читальному залі.

♦ При одержанні друкованих видань та інших документів з бібліотечних фондів читач повинен переглянути їх у бібліотеці і у випадку знаходження пошкоджень або дефекту попередити про це бібліотечного працівника, який зробить на них помітку. В іншому разі відповідальність за виявлені у книгах дефекти несе користувач.

♦ У разі пошкодження або втрати документа користувач, за домовленістю з бібліотекою, повинен замінити його аналогічним документом чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою.

♦ Не порушувати порядку розстановки літератури у фонді відкритого користування.

♦ Користувачі у бібліотеці мають дотримуватися тиші, порядку.

 

 

Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц