« СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ»

ВАРІАНТ 1

Початковий рівень  (по1б.)

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь

1. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Г. Шевченка належить поезія «Мені однаково, чи буду…»

 A) період заслання – «В казематі» (1847-1857 рр.);

 Б) ранній період творчості (1837-1843 рр.);

 B) період «трьох літ» – «Три літа» (1843-1845 рр.);

 Г) останній період творчості (1857-1861 рр.).

2. Укажіть, з якою метою прибули до Івана Вишенського православні співвітчизники.

 A) потрапили в негоду і шукали допомоги;

 Б) просити повернутися на Україну для захисту православної віри;

 B) мали передати гостинці від християн;

 Г) спокутувати провини й отримати благословення.

3. Назвіть, до якого твору належить наведений фрагмент.

 І не пом’яне батько з сином,             A)Леся Українка, «Давня весна»;

 Не скаже синові: – Молись.              Б)Іван Франко, «Іван Вишенський»;

 Молися, сину: за Вкраїну                  B)Тарас Шевченко, «Мені однаково»;

 Його замучили колись.                      Г)Леся Українка, «Давня казка».

4. Укажіть, як вплинув на Вишенського візит українців (І. Франко, «Іван Вишенський»).

 A) запалив бажання повернутися на Батьківщину;

 Б) розчулив, спонукав до солодких спогадів;

 B) ніяк не вплинув, залишив байдужим і нечулим;

 Г) роздратував, викликав обурення.

5. Укажіть, яким чином Бертольдо надумав впокорити невгамовного поета (Леся Українка, «Давня казка»).

 A) лякав довічним ув’язненням;

 Б) примушував мовчати, підкуповуючи коштовними подарунками;

 B) пропонував княжий титул;

 Г) погрожував розправитися з його родиною.

6. Укажіть, про що благає Бога ліричний герой поезії Т. Г. Шевченка «Минають дні, минають ночі»

 A) про свободу українському селянинові;

 Б) про багатий урожай українському хліборобові;

 B) про можливість повернутися додому;

 Г) про активну долю, суспільно значущу діяльність.

 

Середній рівень(по 1,5б.)

Завдання 7, 8 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

 

 

 7. Установіть відповідність між поданим фрагментом і назвою твору.

 A) «Доле, де ти? Доле, де ти?          

 Нема ніякої!

 Коли доброї жаль, боже,

 То дай злої, злої!»

 Б) «О, скажіть,- ви з України,                    1. І. Франко, «Іван Вишенський».

що тепер вишневим цвітом                        2. Т. Шевченко, «Думи мої, думи мої».

 скрізь обсипані стоять».                    3.Т. Шевченко, «Минають дні, минають ночі».

 B) «І погнався лицар хутко               4. Леся Українка, «Давня казка».

 Через доли,через гори,                      5. Леся Українка, «Давня весна».

 І спинився під віконцем

 У своєї Ізідори».

 Г) «Привітай же, моя ненько,

 Моя Україно,

 Моїх діток нерозумних,

 Як свою дитину».

8. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка, та художніми засобами виразності.

 А) «Доле, де ти? Доле, де ти?                              1. Метафора.

 Нема ніякої!»                                                                 2. Епітети.

 Б) «воля… засівала трупом поле…»,                 3. Порівняння.

 Заховаю змію… коло свого серця»;                   4. Риторичні запитання, оклики.

 В) «шляхи широкії», «червона калина»,             5. Уособлення.

 щире серце»;

 Г) «думка, як той ворон»,

 «душі козацькії… як та воля, що минулась».

 

Достатній рівень(2б.)

 

Дайте коротку відповідь.

 10. Поясніть, у чому, на думку Т. Г. Шевченка, виявляється справжній патріотизм.

 

Високий рівень(2б.)

 

Завдання за вибором. Дайте повну розгорнуту відповідь.

 11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.

 А) «Наймізерніше щастя в житті – багатство, найбільше – мудрість» (Г. Лессинг).

 Б) «У тій хатині, у раю, я бачив пекло…» Роздуми про долю України (за мотивами поезій Т. Шевченка)

 

  «СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ»

ВАРІАНТ 2

Початковий рівень (по 1б.)

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь

 1. Визначте тему поеми Лесі Українки «Давня казка»

 A) підсилення ролі митця і мистецтва в суспільному житті;

 Б) відкриття соціальної нерівності;

 B) піднесення сили мистецтва;

 Г) засудження егоїзму і сріблолюбства.

2. Укажіть, що символізує шлях у поезії Т. Г. Шевченка «Ой три шляхи широкії…»

 A) про свободу українському селянинові;

 Б) про багатий урожай українському хліборобові;

 B) про можливість повернутися додому;

 Г) про активну долю, суспільно значущу діяльність.

3. Укажіть, про що благає Бога ліричний герой поезії Т. Г. Шевченка «Минають дні, минають ночі»

 A) про свободу українському селянинові;

 Б) про багатий урожай українському хліборобові;

 B) про можливість повернутися додому;

 Г) про активну долю, суспільно значущу діяльність.

4.  Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».

 A) його «не пам’яне батько з сином»;

 Б) він не побачить Україну;

 B) ніхто не згадає сироту;

 Г) Україну «злії люди присплять» й ошукають.

5. Назвіть, до якого твору належить наведений фрагмент.

 Будь ти нам духовим батьком,    

A) «Думи мої, думи мої…»;

 будь нам прикладом високим,  Б) «Мені однаково, чи буду…»;

 будь молитвою душ наших,      B) «Іван Вишенський»;

 нашим гаслом бойовим…          Г) «Давня казка»..

 

6. Укажіть, з якою метою прибули до Івана Вишенського православні співвітчизники.

 A) потрапили в негоду і шукали допомоги;

 Б) просити повернутися на Україну для захисту православної віри;

 B) мали передати гостинці від християн;

 Г) спокутувати провини й отримати благословення.

 

Середній рівень (по 1,5б.)

Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

 

 

 7. Установіть відповідність між поданим фрагментом і назвою твору.

 A) «Страшно впасти у кайдани,

 Умирать в неволі,

 А ще гірше – спати, спати

 І спати на волі».                         

 Б) «Прилинув вітер, і в тісній хатині                     

 Він про весняну волю заспівав,

 А з ним прилинули пісні пташині,

 І любий гай свій відгук з ним прислав».

 B) «Чи хто згадає, чи забуде

 Мене в снігу на чужині -                          

                                                                1. Т. Шевченко, «Мені однаково, чи буду

 Однаковісінько мені».                     2. Т. Шевченко, «Минають дні, минають ночі»;

 Г) «Серед них дідусь похилий,           3. І. Франко, «Іван Вишенський»;

 зморщений, сивобородий,                   4. Леся Українка, «Давня весна»;

 в сіряці на голім тілі,                            5. Леся Українка, «Давня казка».

 хрест березовий несе».

 

 

8. Установіть відповідність між цитатами з поеми І. Франка «Іван Вишенський» і художніми засобами виразності.

 А) «Мати-жалібниця», «Бог – творець»,        1. Метафора.

 «природа-мати», «хвилі кипучі»,                    2. Порівняння.

 «срібний вал».                                                  3. Риторичні запитання.

 Б) «тривога зціпила старече серце                   4. Епітети.

 І заперла дух у груді»,                                      5. Уособлення.

 «зимний піт лице покрив…».

 В) «мов зелена піраміда… Афонська гора»,

 «ніч … мов рожева легка хмара».

 Г) «Ти хіба не пастир їх»,

 «Що сей лист і що сей голос. До кого».

 

Достатній рівень (2б.)

 

Дайте коротку відповідь.

 10. Визначте головну думку поезії Т. Г. Шевченка «Мені однаково, чи буду…».

 

Високий рівень (2б.)

Завдання за вибором. Дайте повну розгорнуту відповідь.

 11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.

 А) «Добре бути вченим, поетом, воїном, але найважливіше залишатися людиною» (М. В. Гоголь ).

 Б) «У тій хатині, у раю, я бачив пекло…» Роздуми про долю України (за мотивами поезій Т. Шевченка ).



Тема:                                                            Контрольна робота №1

Загадково прекрасна і славна давнина України

(народні пісні)

Мета:

Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допомогою запропонованих завдань.

Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість.

Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у двох варіантах.

 

Перебіг уроку

I.                   Організаційний момент

II.                Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми та мети уроку

III.             Пояснення вчителя щодо виконання контрольної роботи

IV.             Завдання до контрольної роботи (тести)

 

Варіант I

 

1.  Народні пісні, що виконуються на Різдвяні свята, називаються:

            а) коляда;

б) щедрівки;

в) веснянки;

г) коломийки.

 

2. Які пісні виконують для дітей перед сном?

а) русальні, купальські, жниварські;

б) веснянки;

в) колядки, щедрівки;

г) колискові.

 

3. Художній вислів, у якому предмет чи явище зіставляються з іншим, - це:

            а) рефрен;

            б) анафора;

            в) епітет;

            г) порівняння.

 

4. Яка узагальнена назва пісень: «Ой біжить, біжить мала дівчина», «У ржі на межі»:

            а) купальські;

б) русальні;

в) жниварські;

г) веснянки.

 

5. З якої пісні ці рядки:

«Добрії були женці –

Дівчата й молодиці.

Дівчата – косаті,

А хлопці – вусаті,

Молодиці – білолиці»:

а) «Ой біжить, біжить мала дівчина»;

б) «Проведу я русалочки до бору»;

в)«Маяло житечко, маяло»;

г) «Там у полі криниченька»;

д) «У ржі на межі, на кривій березі».

 

6. Яких пісень не існує?

            а) календарно-обрядових;

б) соціально-побутових;

в) соціально-родинних;

г) родинно-побутових.

 

7. Укажіть, який постійний епітет пропущено в рядках колискової:

                        Нехай зів’ють віночок

                        Із рутоньки, із м’ятоньки,

                        З ……….барвіночку,

                        З запашного василечку.

           

            а) зелененького;

            б) молоденького;

            в) хрещатого;

            г) кучерявого.

 

8. Що таке анафора?

            а) повторення однакових слів або синтаксичних конструкцій на початку віршованих рядків чи строф;

            б) повторення однакових слів чи синтаксичних конструкцій у кінці віршових рядків чи строф;

            в) рядок чи кілька рядків, що повторюються в кінці кожної строфи або групи строф.

 

9. Як називають пісні, що співають під час обрядів і ритуалів:

            а) історичні;

            б) побутові;

в) жартівливі;

г) соціально-побутові;

д) календарно-обрядові.

 

10. До якого циклу належать пісні русальні, купальські, жниварські:

            а) зимового;

            б) літнього;

в) весняного;

г) осіннього;

д) народного.

 

11.Установіть відповідність між назвою пісні та її жанром:

            1. русальна;                                       а) «Ой біжить, біжить мала дівчина»;

            2.жниварська;                                   б) «Там у полі криниченька»;

            3.щедрівка;                                       в) «Нова радість стала»;

            4. веснянка.                                      г) «Ой весна, весна – днем красна».

 

12. Установіть відповідність між назвою пісні та її жанром:

            1. купальська;                                   а) «У ржі, на межі»;

            2. русальна;                                       б) «Заплету віночок»;

            3. веснянка;                                      в) «А в кривого танця»;

            4. колискова.                                    г) «Ой ти, коте, коточок».

 

 

 

Варіант II

 

1.  Пісні, що виконуються під час обрядів, називаються:

            а) думи;

б) веснянки;

в) обрядові пісні;

г) балади.

 

2. До пісень весняного циклу належать:

            а) русальні, купальські, жниварські;

б) веснянки;

в)колядки, щедрівки;

г) колискові.

 

3. Група слів, які повторюються в кінці кожної строфи:

            а) порівняння;

б) епітет;

в) рефрен;

г) анафора.

 

4.«Заплету віночок,

Заплету шовковий

На щастя, на долю…»- це рядки з:

            а) веснянки;

б) жнивної пісні;

в) русальної пісні;

г) купальської пісні.

 

5. Яке слово пропущене у цій жнивній пісні:

                        Там женчики жали,

                        …серпи мали.

            а) золоті;

б) гострі;

в) срібні;

г) добрії.

 

6. Назвіть синонім до слова «анафора»:

            а) рефрен;

б) приспів;

в) єдинопочаток;

г) гімн.

 

7. Які з цих пісень виникли найдавніше?

            а) стрілецькі;

б) календарно-обрядові;

в) соціально-побутові;

г) історичні.

 

8. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень:

            а) зимового циклу;

б) весняного циклу;

в) літнього циклу;

г) літнього і весняного циклів.

 

9. Колядки виконують на:

            а) Різдво Христове;

б) Щедрий вечір;

в) Миколая;

г) Новий рік (1 січня).

 

10. До пісень літнього циклу належать:

            а)русальні, купальські;

б)колядки, щедрівки;

в) веснянки;

г) колискові.

 

11. Установіть відповідність між назвою пісні та її жанром:

            1. купальські;                                               а) «Засівна»;

            2.жниварські;                                               б) «Ой кувала зозуленька»;

            3. веснянка;                                      в) «Маяло житечко, маяло»;

            4. щедрівка.                                      г) «Заплету віночок».

 

 

 

 

12. Установіть відповідність між назвою пісні та її жанром:

            1. жниварські;                                  а) «Добрий вечір тобі, пане господарю!»;

            2. колискові;                                     б) «Засівна»;

            3. колядки;                                        в) «Там у полі криниченька»;

            4. щедрівки.                                      г) «Ой ну, льолі, дитя. спать».

 

 

 

КЛЮЧ

 

I варіант

1.а       3.г       5.г       7.в       9.д       11. 1.а, 2.б, 3.в, 4.г

2.г       4.б       6.в       8.а       10.б     12. 1.б, 2.а, 3.в, 4.г

 

II варіант

 

1.в       3.в       5.а       7.б       9.а       11. 1.г, 2.в, 3.б, 4.а   

2.б       4.г       6.в       8.в       10.а     12. 1.в, 2.г, 3.а, 4.б

 

V.                Підсумок

VI.             Домашнє завдання


Тема:                                                            Контрольна робота №3

Життя та творчість Лесі Українки

Мета:

Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допомогою запропонованих завдань.

Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість.

Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у двох варіантах.

 

Перебіг уроку

I.                   Організаційний момент

II.                Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми та мети уроку

III.             Пояснення вчителя щодо виконання контрольної роботи

IV.             Завдання до контрольної роботи (тести)

 

Варіант I

 

1.  З якого твору ці рядки:

«В вирій полинув, де вічная весна,

Натхненний співець.

Вічно красує там рожа чудесна,

Там теплий вітрець»

            а) «Тиша морська»;

б) «Співець»;

в) «Мрії»;

г) «Як дитиною бувало».

 

2. Яку назву мав перший вірш поетеси?

            а) «Мрії»;

б) «Тиша морська»;

в) «Співець»;

г) «Надія».

 

3. Який час зі свого життя згадує Леся Українка в події «Як дитиною бувало…»?

            а) період навчання в гімназії;

б) дитинство;

в) перебування на лікуванні в Ялті;

г) перебування на лікуванні в Євпаторії.

 

4. Місцевість, де перебуває героїня твору Л.Українки «Тиша морська» названа:

            а) мрією життя;

б) чудовою казкою;

в) країною світла;

г) країною горя.

 

5. Про що не чути в «країні світла»?

            а) про негоду;

б) про затемнення сонця;

в) про жорстокість;

г) ясне море.

 

6. Для кого Леся Українка написала підручник «Стародавня історія східних народів»?

            а) для брата Михайла;

б) для сестри Оксани;

в) для учнів гімназії;

г) для Ізидори.

 

7. Установіть відповідність між автором твору та його назвою:

            1. Т.Шевченко;                                             а) «Ще не вмерла України…»

            2. М.Вороний;                                              б) «Молитва»

            3. Д.Луценко;                                                           в) «Іван Підкова»

            4. О.Конинський;                                        г) «Євшан-зілля»

                                                                                  д) «Як тебе не любити, Києве мій»

 

8. Установіть відповідність між жанром твору та його назвою:

            1. гімн;                                              а) «Думка»

            2. пісня;                                             б) «Євшан-зілля»

            3. поема;                                            в) «Як тебе не любити, Києве мій»

            4. вірш;                                              г) «Ще не вмерла України…»

                                                                       д) «Ой кувала зо

 

 

 

Варіант II

 

1.  З якого твору ці рядки:

«У дитячі любі роки,

Коли так душа бажала

Надзвичайного, дивного

Я любила вік лицарства»

            а) «Як дитиною бувало»;

б) «Мрії»;

в) «Тиша морська»;

г) «Співець».

 

2. Коли Лесі було 13 років, зявився її перший друкований твір. Який саме?

            а) «Надія»;

б) «Мрії»;

в) «Конвалія»;

г) «Тиша морська».

 

3. Чому героїня твору «Як дитиною бувало» нікому не зізнавалася про свій біль?

            а) була гордою;

б) боялася лікарів;

в) не хотіла завдавати клопоту батькам;

г) соромилася.

 

4. Чого не боїться героїня вірша «Тиша морська»?

            а) вітру і підводного каміння;

б) холоду і хвороби;

в) заблукати в горах або потонути в морі;

г) бурі.

 

5. Які художні засоби використала поетеса в рядку: «В’ється стежечка золотиста»?

            а) алегорію і метафору;

б) метафору та епітет;

в) порівняння та епітет;

г) алегорію та епітет.

 

6. Скільки років Леся Українка присвятила літературній творчості?

            а) 40;

б) 45;

в) 33;

г) 35.

 

7. Установіть відповідність між автором твору та його назвою:

            1. О.Конинський;                                        а) «Думка»

            2. Д.Луценко;                                                           б) «Молитва»

            3. М.Вороний;                                              в) «Ой, у лузі червона калина похилилася»

            4. Т.Шевченко;                                             г) «Євшан-зілля»

                                                                                  д) «Як тебе не любити, Києве мій»

 

8. Установіть відповідність між жанром твору та його назвою:

            1. пісня;                                             а) «Думка»

            2. поема;                                            б) «Ой кувала зозуленька»

            3. гімн;                                              в) «Як тебе не любити, Києве мій»

            4. вірш;                                              г) «Євшан-зілля»

                                                                       д) «Ще не вмерла України…»

 

 

 

 

 

К Л Ю Ч

 

Варіант I

 

1.Б                  3.В                 5.А                  7.  1.В    2.Г   3.Д     4.Б

2.Г                  4.В                 6.Б                  8.  1.Г    2.В   3.Б     4А

 

Варіант II

 

1.Б                  3.А                 5.Б                  7.  1.Б    2.Д   3.Г     4.А

2.В                  4.А                 6.В                  8.  1.В    2.Г   3.Д     4А

 

 

 

 

Polatus mela com est:



Write a comment

Comments: 4
  • #1

    ПБК Україна (Sunday, 13 March 2016 16:08)

    Дуже хороша школа!

  • #2

    Алексей (Friday, 25 October 2019 03:13)

    Здраствуйте,Я seo специалист с 8+ летним опытом работы в области seo. Замечательное портфолио. +380660012209 Viber,Telegram

  • #3

    создание интернет магазина Краснодар (Monday, 09 December 2019 10:00)

    создание интернет магазина Краснодар - https://seozhdanov.ru/sozdanie-sajtov/internet-magazin/
    Цены► Отзывы► Портфолио ►Опыт работы с 2007 года!
    Заказать +79604727991

  • #4

    ффв (Wednesday, 22 November 2023 11:17)

    фцфацфцафвц